صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۲۲۳۴
«عصائب اهل الحق»:

برای اشغالگران، هیچ پناهگاه امنی در عراق وجود ندارد

«سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق بر مبارزه با نظامیان تروریست آمریکا در این کشور تأکید کرد.
شبکه خبری الاباء به نقل از السعدی گزارش داد، عملیات مقاومت عراق، پیشرفته شده است و «برای نیروهای آمریکای اشغالگر، هیچ پناهگاه امنی در عراق وجود ندارد».
وی تأکید کرد، مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی در عراق نیز توسط آمریکا ایجاد شده است.
این مسئول عراقی خاطر نشان کرد: «گروههای مقاومت قصد دارند با ارتش آمریکا، مستقیما وارد درگیری و جنگ شوند».
السعدی در عین حال گفت که نیروهای مقاومت امروز نیز در جنگ مستقیم با آمریکا قرار دارند و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز باید به حاکمیت این کشور حساسیت داشته باشد.
در همین ارتباط، السعدی اخیرا تأکید کرد که حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا به خاطر عهدی است که این گروه‌ها پس از جنایات متوالی آمریکایی‌ها علیه نیروهای الحشد الشعبی و ترور شهیدان سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» با خود بسته‌اند.
این مسئول العصائب تصریح کرد، گروههای مقاومت به دیپلماسی، فرصت کافی دادند، ولی دولت آمریکا از این فرصت برای تعلل استفاده کرد، ولی دولت عراق «باید ضمن ایفای نقش خود، در جامعه بین‌الملل خواستار اخرج آمریکایی‌ها از خاک عراق باشد».
وی همچنین گفت که گروههای مقاومت، هیچ چاره‌ای جز مقابله نظامی با آمریکا ندارند و این گروهها، برای پاسخ دادن به هرگونه حمله آمریکا به نیروهای الحشد، آمادگی کامل دارند.
این در حالی است که پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از خاک این کشور را از دی ۱۳۹۸ تصویب کرده، ولی هنوز به خاطر فشارهای واشنگتن اجرایی نشده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات