صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۲۳۹۷

جنگ اطلاعاتی غرب در سوریه وارد مرحله بازآفرینی نقش تروریست‌ها شده است!

بخش عمده ای از مسئولیت روانه کردن عناصر تکفیری به سوریه و اقدامات وحشیانه آن ها متوجه ترکیه است و این کشور باعث ظهور گروه های مختلفی از تروریست ها در سوریه شده است.
آنکارا که بخشی از جنگ تحمیلی علیه سوریه به شمار می رود، به جای ایفای نقش میانجی، در طول سال های جنگ علیه سوریه، همواره یکی از طرف های بحران در سوریه بوده و از گروه های مسلح حمایت کرده و حتی در ارتش های آنان دخالت کرده و عناصر مسلح را پس از آموزش آن ها در اراضی خود وارد سوریه کرده وبه هتک حرمت مرزها اقدام کرده و گذرگاه ها را توسط داعش، جبهه النصره و گروه های مختلف، اشغال کرده است.
کسانی که تحولات جنگ در سوریه را با دقت پی گیری می کنند، می دانند که این جنگ، جنگی کاملا اطلاعاتی و متفاوت از درگیری های ارتش های قدیمی است به گونه ای که سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی غربی بر درگیری های نظامی مسلط شده اند و به بهانه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، جنگ اقتصادی را بر سوریه تحمیل کرده اند. درنتیجه ، درگیری های امنیتی و اطلاعاتی همچنان ادامه دارد و نقش های تروریست ها تغییر می کند و همه این تحولات بعد از سقوط جنجالی داعش درعراق سوریه اتفاق افتاد.
پس از سقوط داعش در عراق و سوریه بود که تصمیم‌گیرندگان برای فرار از قرار گرفتن در لیست تروریستی آمریکا، به فکر بازآفرینی نفش تروریست‌ها در چارچوب طرح جابجایی و انتقال آنها از گروهی به گروه دیگر در سایه تداوم جنگ سوریه و تغییر اسامی این گروه‌ها مانند «ارتش ملی سوریه» افتادند.
در این باره، منابع موثقی درباره انتقال تروریست‌های داعش و صدها تروریسم از جمله 11 تن از سران داعش و 6 مسئول امنیتی و ده‌ها تروریست دیگر با مسئولیت‌های مختلف، به گروه تروریستی موسوم به «ارتش ملی سوریه» تحت حمایت ترکیه وجود دارد.
از جمله این تروریست‌ها «ابو شهاب طیانه» است که از گروه «جیش الشرقیه» منتقل شد و در سال 2014 هنگام حضورش در استان دیرالزور با داعش بیعت کرد و عجیب این است که به عضویت گروه موسوم به «اتاق عملیات مشترک» تروریست‌ها که افسران ارتش ترکیه و فرماندهان ارتش آزاد سوریه تحت حمایت ترکیه آن را هدایت می‌کنند، درآمده است.
«محمد الضاهر» سرهنگ جدا شده از ارتش سوریه از دیگر افرادی است که به عضویت اتاق عملیات مشترک تحت حمایت ترکیه درآمد و دستگاه اطلاعاتی ترکیه هم وی را برای برعهده گرفتن منصب «فرمانده پلیس نظامی» آنچه که «ارتش ملی» نامیده می‌شود، معرفی کرد.
تركيه همزمان سياست انعطاف پذیری با تروریست های داعش و جهان در پیش گرفت، بطوریکه از آغاز تشکیل داعش به پناهگاهی امن برای عناصر این سازمان تبدیل شد وهمزمان نقش ارتباطی میان کشورهای جهان وسوریا ایفا کرد. علاوه برآن و براساس گزارش های سازمان ملل ترکیه ، نقش پشتیبان را در زمینه کمک های مالی به داعش برعهده گرفت.
گفته می شود که ترکیه هزاران نفر از عناصر مسلح را بعد از بازداشت از سوی ترکیه، آزاد کرده است و این تناقض را می توان در اظهارات مسئولان ترک متوجه شد.
در 21 ژوئیه سال 2020 ، عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه گفت تعداد زندانیان داعش در زندان های ترکیه به 1195 نفر رسیده است که درمیان آنان 791 تروریست خارجی هستند.
این اظهارات با اظهارات اردوغان در 10 اکتبر 2019 تناقض دارد که گفته بود کشورش حدود 17 هزار نفر را بازداشت کرده که اکثر آنان ترک نیستند. درمیان آنان، 5500 نفر به جرم هایی محکوم شده اند یا برای آنان قرار بازداشت صادر شده است.
این بدان معناست که طی مدتی نهایتا 9 ماه، دستکم 4 هزار نفر از مظنونان یا محکوم شدگان از سوی گروه داعش ، از زندان های ترکیه آزاد شدند. سوالی که وجود دارد، این است که این عناصر به کجا رفتند و به کجا رسیدند!
هدف آشکار ترکیه، ادامه تروریسم در مناطق مختلف سوریه و افزایش عناصر مسلح داعش و استفاده از آنان در جبهه های مختلف است. دولت ترکیه و امیرکا درزمینه جمع آوری عناصر مسلح داعش و حمایت آن ها
تلاش می کنند و انتقال تروریست ها از گروهی به گروه دیگر ، بهترین دلیل بر این است که از عناصر داعش و گروه های تکفیری با اسامی مختلف آنان بهره برداری شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات