صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۲۴۷۷

عمران‌خان: طالبان خود را پیروز میدان می‌داند/ آمریکا توان مذاکره با آنها را ندارد

 «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه جنگ داخلی افغانستان می‌تواند به خاک پاکستان نیز کشیده شود، اظهار داشت: پاکستان هیچ پناهگاه امنی برای تروریست‌ها ندارد.
وی افزود: با وجود اردوگاه‌هایی که برای پناهندگان افغان وجود دارد، اتهام زدن پاکستان در مورد اعزام 10 هزار جنگجو به افغانستان احمقانه است.
به گفته خان، پاکستان دیگر تحمل بار پناهندگان افغان را ندارد. افغانستان ابتدا باید این پناهندگان را تحویل گرفته سپس از پاکستان درخواست پاسخ کند.
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه گفت: هیچ راه حل نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد؛ ما شریک صلح در منطقه بوده و نمی‌خواهیم بخشی از رویارویی باشیم. دادن پایگاه به آمریکا نیز پاکستان را هدف تروریست‌ها قرار می دهد.
وی با تأکید بر اینکه طالبان آماده گفت‌وگو با مقامات آمریکا و افغانستان هستند نه با «اشرف غنی» تصریح کرد: به همین دلیل مذاکرات به بن بست رسیده است. پاکستان نقش مهمی در آوردن آمریکا و طالبان به میز مذاکره ایفا کرده و در شرایط فعلی نیز نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان توانایی مذاکره با طالبان را ندارند زیرا طالبان اکنون خود را پیروز میدان می‌داند بنابراین به سختی می توان آنها را برای راه حل سیاسی مجبور کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات