صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۳۳

مانع افشای عاملان انفجار بندر بیروت که بود؟!

رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان فاش کرد که آمریکا و کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند که اجازه ندهند هویت کسانی فاش شود که صاحبان نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده‌اند.
رد پای آمریکا و غرب در عدم افشای عاملان انفجار بندر بیروت

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» و از وزرای سابق لبنان تأکید کرد که باید درباره انفجار بیروت و صدور حکم قضائی پیرامون آن، اعمال فشار کرد.

وهاب به شبکه خبری المیادین گفت که آمریکا و کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند که اجازه ندهند هویت کسانی فاش شود که صاحبان نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده‌اند که منجر به انفجار در این بندر شد.

وی همچنین خبر داد که برخی از سفارتخانه‌ها در لبنان، تمام تمرکز خود را بر روی حزب الله و سلاح این جنبش متمرکز کرده‌اند.

این سیاستمدار لبنانی درباره تشکیل کابینه در این کشور گفت که هنوز هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وهاب بر این باور است که اگر نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه لبنان از ماموریت خود انصراف دهد، وضعیت این کشور بسیار خطرناک خواهد شد.

وی درباره سعد الحریری مأمور پیشین تشکیل کابینه که انصراف خود را اعلام کرد، تأکید کرد که وی «با عربستان سعودی، دچار مشکل شد و فکر نمی‌کنم به نخست وزیری بازگردد».

در همین ارتباط، خبرگزاری آناتولی اخیرا گزارش داد که عربستان سعودی مانع تشکیل کابینه در لبنان است و ریاض در این زمینه، پشت الحریری را خالی کرد.

جنبش حزب الله هم   به مناسبت نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت بیانیه‌ای صادر کرد و اقدام جدی برای فهم کامل حقیقت در نهایت شفافیت و صداقت و به دور از بهره‌برداریهای سیاسی و تسویه حسابها و درگیریهای داخلی را خواستار شد.

حزب الله از نهادهای قضایی ذی‌ربط خواست که با این مسئله، نگاه ملی داشته باشند و به دور از فشار و منافع به آن رسیدگی کنند تا واقعیت برای افکار عمومی لبنان و جهان مشخص شود.

یک انفجار مهیب در روز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات