صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۸۰
سید حسن نصرالله:

حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان؛ نیازمند پاسخی فوری بود

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه، به بررسی ابعاد این جنگ می پردازد.
نصرالله در آغاز سخنرانی خود به حمله افراد مسلح به غیر نظامیان به «خلده» پرداخت و شهادت «علی الشبلی» یکی از نیروهای این جنبش را تسلیت گفت.
وی با بیان اینکه محور مقاومت، «ابو جهاد احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را از دست داده است، مستقیما وارد جنگ ۳۳ روزه شد و تأکید کرد، این جنگ دستاوردهای بسیاری به همراه داشته و مهمترین مسئله‌ای که بر عهده همه است، حفظ دستاوردهای این جنگ است.
دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه این جنگ باعث شد که جنگهای بیشتری علیه رژیم صهیونیستی صورت گیرد و آخرین نمونه آن، شمشیر قدس است، تصریح کرد، یکی از مهمترین دستاوردهای این جنگ، تحقق امنیت برای لبنان بوده است.
نصرالله افزود: از دستاوردهای جنگ تموز، بجز در برخی تجاوزات جزئی، بوجود آمدن امنیت برای لبنان بود.
وی خاطرنشان کرد: این دستاوردها و معادلات با آرزو کردن و پای میز مذاکره محقق نشده ، بلکه با فداکاری های بزرگ بدست آمده است.
دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تاکید کرد که طی 15 سال گذشته از جنگ 33 روزه، هیچ حمله هوایی هدفمند به لبنان صورت نگرفته است. وی افزود: امنیتی که لبنان از سال 1948 دارد نظیری نداشته است، بعد از 2006، دغدغه اصلی دشمن صهیونیستی سلاح های مقاومت و توسعه آنها بود.
وی افزود: ترس دشمن از نتایج مقابله ای است که مانع هرگونه تجاوز لبنان به آن می شود، دشمن حمایت شده از سوی قدرت های بزرگ و دولت های منطقه ای، از پیامدهای جنگ با مقاومت در جبهه های داخلی آن می ترسد، آنچه از 15 سال پیش دشمن را از حمله هوایی به لبنان باز می دارد، ترس از روبرو شدن با واکنش ها و مواجهه بزرگ با مقاومت است.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: توان موشکی مقاومت افزایش یافته و به دقت بالایی رسیده است، آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد تحول بسیار مهمی است که برای 15 سال رخ نداده بود، برخی جهات در لبنان با آگاهی یا عدم آگاهی از اینکه هدف دشمن با خلع سلاح مقاومت محقق می شود، به دشمن کمک می کنند، برخی حملات دشمن اسرائیلی در سوریه برای مقابله با امکاناتی است که به مقاومت می رسد، اما این حملات به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته اند.
وی افزود: حمله هوایی که روزهای گذشته بر جنوب لبنان صورت گرفت نیازمند پاسخی فوری بود، لازم بود در مقابل این حملات واکنشی مناسب نشان داده می شد، پاسخ ما به تجاوز صهیونیستی اخیر پاسخی سنجیده و خالی از هرگونه پریشانی بود.
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: ما زمینی باز در مزارع شبعا را انتخاب کردیم زیرا این منطقه، منطقه ای نظامی است و کشاورزی در آن نیست، عمدا در روز پاسخ دادیم و برادران خود را به خطر انداختیم تا مردم احساس ترس نکنند، ما شجاعت آن را داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر گردن بگیریم.
وی تصریح کرد: مسئولیت عملیات پاسخ را به صورت رسمی و در بیانیه ای بر گردن گرفتیم، هدف ما از عملیات روز گذشته تثبیت قواعد درگیری بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات