صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۷۷

دیده‌بان حقوق بشر: حملات اسرائیل به برج‌ها در غزه احتمالا در حد جنایت جنگی است

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به برج‌ها در غزه احتمالا جنایت جنگی است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: حملات هوایی اسرائیل که چهار ساختمان بلند در شهر غزه را طی جنگ اخیر ویران کرد به نظر می‌رسد نقض قوانین جنگی و احتمالا جزو جنایت‌های جنگی است. این حملات موجب آسیب رسیدن به ساختمان‌های مجاور و آواره شدن ده‌ها خانواده و بسته شدن ده‌ها شرکت شد.
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: مقامات اسرائیلی برای حملاتشان به برج‌های هنادی، الجوهره، الشروق و الجلاء در غزه این بهانه را آوردند که گروه‌های مسلح فلسطینی از این برج‌ها برای اهداف نظامی استفاده کردند اما هیچ دلیل و مدرکی برای صحت این ادعاها ارائه نکردند.
ریچارد ویر، پژوهشگر بخش بحران‌ها و نزاع‌ها در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: حملات غیرقانونی اسرائیل به چهار برج غزه موجب آسیب‌های سنگین و دائمی به تعداد زیادی از فلسطینی‌هایی شد که در آنجا فعالیت یا زندگی می‌کردند. ما از ارتش اسرائیل می‌خواهیم علنا مدارک و اسنادی را که براساس آن این حملات را انجام داده، ارائه کند. آسیب‌های طولانی مدت این حملات تنها ویرانی ساختمان‌ها نیست بلکه بسیاری از کارمندان کار خود را از دست داده و بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت کردند. ما هیچ سند و مدرکی پیدا نکردیم که نشان بدهد اعضای گروه‌های فلسطینی در زمان حمله در این برج‌ها بوده باشند. حتی اگر بوده باشند هم به نظر می‌رسد این حملات ضررهای جبران ناپذیری به املاک غیرنظامی زده‌اند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات