صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۳۱۳۰

هشدار فوری سفارت آمریکا: تمام آمریکایی‌ها از فرودگاه کابل دور شوند

سفارت آمریکا در افغانستان بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای فوری، درباره نزدیک شدن اتباع خود به فرودگاه بین‌المللی کابل هشدار داد.
در این بیانیه - که در وبگاه سفارتخانه آمریکا در افغانستان منتشر شد - آمده است: «تمام آمریکایی‌ها باید از فرودگاه [کابل] و ورودی‌های فرودگاه به‌محض دریافت این هشدار، دور شوند».
سفارت واشنگتن در کابل هشدار داد: «به دلیل تهدیدهای امنیتی بیرون ورودی‌ها فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که از حضور یافتن در فرودگاه اجتناب کنند و در صورت عدم دریافت دستورالعمل‌های فردی از نماینده دولت ایالات متحده در این زمان از ورود به فرودگاه خودداری کنند».
وزارت خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه تعداد آمریکایی‌هایی که برای خروج از افغانستان به دنبال کمک هستند کمتر از یک هزار نفر است، از روز چهاردهم آگوست تاکنون بیش از ۴ هزار آمریکایی را از فرودگاه کابل خارج کرده‌اند.
 همزمان «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به بررسی گزینه‌های مختلف جهت خارج کردن افراد از افغانستان پس از ضرب‌الاجل خروج آمریکا، گفت برای تضمین خروج آمریکایی‌ها از افغانستان با طالبان ارتباط دارند. (جزئیات بیشتر)
پیش از وی، «آنتونی بلینکن» رئیس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده نیز با اذعان به ارتباط چندین ساله واشنگتن با طالبان، همزمان با سیاه‌نمایی کردن از این گروه، گفت طالبان تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و واشنگتن بر اساس منافع خود در مورد دولت جدید کابل قضاوت می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات