صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۳۴۹۳

آمریکا به ارتش لبنان کمک کرد نه مردم این کشور

به گزارش سایت بصیرت رئیس جمهوری آمریکا با انتشار یادداشتی به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور اختیار داد تا ۴۷ میلیون دلار به نیروهای مسلح لبنان کمک کند. در یادداشت روز سه شنبه جو بایدن آمده است: به وزیر امور خارجه (آمریکا) این اختیار را می‌دهم تا ۲۵ میلیون دلار کالا و خدمات از موجودی و منابع هر سازمان دولتی آمریکا جهت کمک فوری به نیروهای مسلح لبنان اختصاص داده شود.
وی افزود: همچنین به وزیر امور خارجه این اختیار را می‌دهم تا ۲۲ میلیون دلار از امکانات و خدمات دفاعی وزارت دفاع آمریکا را برای کمک فوری به نیروهای مسلح لبنان اختصاص دهد.
پس از سال‌ها سختی اقتصادی، اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت بیشتری روبرو شد. مردم لبنان با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری روبرو شده‌اند در حالی که ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.
دولت اردن چندین ماه است که از ارتش لبنان حمایت می‌کند و آخرین محموله کمک‌های پزشکی این کشور روز دوشنبه به لبنان رسید.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد در تازه‌ترین بیانیه خود هشدار داد که به دلیل بحران شدید سوخت ممکن است بیش از چهار میلیون لبنانی در روزهای آینده با کمبود شدید یا قطعی آب مواجه شوند.
هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در لبنان نیز (۲۸ مرداد) گفته بود که کمبود سوخت هزاران خانواده در این کشور را به خطر می‌اندازد.
شدت بحران بویژه در عرصه تامین سوخت این روزها به حدی رسیده است که حتی نانوایی‌ها توان پخت نان را ندارند و بسیاری از تاسیسات حیاتی و ضروری لبنان بویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تاسیسات آب و فاضلاب با بحران جدی به دلیل نبود برق ناشی از کمبود شدید سوخت روبرو هستند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات