صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۳۵۱۵
اعتراف صهیونیست ها

حماس استراتژی ضد اسرائیلی خود را ادامه می‌دهد

پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

به گزارش سایت بصیرت به نقل از عربی 21، «یونی بن مناخیم» افسر سابق صهیونیست در سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی «امان» در واکنش به اتفاقات اخیر مرزهای غزه و التهاب اوضاع اراضی اشغالی در مقاله‌ای نوشت، حماس تصمیم گرفته تا مقاومت مردمی را در مرزهای غزه افزایش داده و اسرائیل را به عقب‌نشینی از خواسته‌هایش مجبور کند. این جنبش بار دیگر تهدید به جنگ علیه اسرائیل از نوار غزه می‌کند. «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه بار دیگر تهدیدی به نام «محمد الضیف» فرمانده گردانهای عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس را علیه اسرائیل مطرح کرد که مرد شماره یک تحت تعقیب اسرائیل است.
این افسر اسرائیلی در ادامه مقاله خود تاکید کرد، استفاده مجدد از نام محمد الضیف و تهدید آغاز جنگ جدید برای این است که اسرائیل بفهمد حماس درباره تهدیدات خود جدی است؛ زیرا او مرد خطرناکی بوده که به همه گفته‌های خود عمل می‌کند و از هیچ گونه درگیری نظامی جدید با اسرائیل ترسی ندارد، همانطور که اسرائیل طی جنگ اخیر در تلاش برای ترور وی و یحیی السنوار ناکام ماند.
بن مناخیم افزود، بیانیه تهدید آمیز یحیی السنوار مدت کوتاهی بعد از نشست سه جانبه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح شد. اظهارات السنوار و نیز سایر رهبران حماس نشان می‌دهد که این جنبش به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی و انسانی در نوار غزه و همچنین با هدف محافظت از دستاوردهایی که در جنگ اخیر غزه به دست آورد قصد دارد استراتژی خود را تا پایان ادامه دهد و همچنین فعالیت‌های مردمی فلسطین در مرزهای نوار غزه با اسرائیل به شکل قابل توجهی ادامه دارد. هیچ گونه نشانه‌ای برای توقف این فعالیت‌ها دیده نمی‌شود؛ حتی با وجود اینکه اسرائیل طی هفته‌های گذشته تسهیلاتی در خصوص ورود مصالح ساختمانی برای بازسازی نوار غزه ارائه داده است.
وی تصریح کرد، حماس همچنین به پرتاب بالن‌های آتش زا به شهرک‌های اطراف نوار غزه ادامه می‌دهد و قصد دارد در ایام تعطیلات یهودیان اوضاع مرزهای غزه را تشدید کند تا به این ترتیب اسرائیل مجبور به عقب‌نشینی از خواسته‌های خود شود. موفقیت‌های نظامی حماس در جنگ اخیر مایه دلگرمی این جنبش شده و از واقعیت‌های موجود از جمله تغییر دولت در ایالات متحده و تشکیل کابینه جدید اسرائیل که به دلیل شکنندگی ائتلاف خود در برابر برخی موضوعات دست بسته است، استفاده می‌کند.
این افسر صهیونیست در پایان گفت، در سایه این شرایط حماس در حال حرکت به سمت یک سیاست قوی برای ارسال هشدار به اسرائیل است که اکنون از فرسایش شدید قدرت بازدارندگی رنج می‌برد و نیاز به بازسازی فوری خود دارد؛ زیرا حماس معتقد است که اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد و یحیی السنوار نیز به‌خوبی جامعه و سیاست اسرائیل را می‌شناسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات