صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۲۳۲۲

چطور رژیم صهیونیستی از جاسوس افزار پگاسوس به عنوان یک ابزار دیپلماتیک بهره برد؟

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به تلاش رژیم صهیونیستی برای بهره گیری از جاسوس افزار پگاسوس در ارتباط گیری با کشور‌های دیگر پرداخت.

در پی انتشار گسترده اخبار در رسانه‌های جهان در خصوص جاسوسی از روزنامه نگاران و سران شماری از کشور‌ها به وسیله نرم افزار صهیونیستی پگاسوس، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به تلاش رژیم صهیونیستی برای بهره گیری از این جاسوس افزار به عنوان برگی دیپلماتیک پرداخت.

در گزارش نشریه فایننشال تایمز آمده است: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، نفتالی بنت، وزیر جنگ وقت اسرائیل، برای کمک به مهار شیوع این بیماری ایده‌ای ارائه داد که بدین شرح بود، «به شرکت نظامی تولید کننده ابزار جاسوسی «ان اس او» اجازه دهید تا همه حرکات شهروندان اسرائیل را ردیابی کند».

پیشنهاد او که هم‌اکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی است در آن زمان مورد قبول واقع نشد. اما این مسئله باعث شد موج اعتراضات فعالان حقوق بشر به سوی این شرکت وابسته به رژیم صهیونیستی روانه شود.

نرم افزار پگاسوس متعلق به شرکت «ان اس او» است که به عنوان سلاح در نظر گرفته می‌شود و بنابراین نیاز به مجوز دولتی برای صادرات دارد، در سال‌های اخیر به مسئله مهمی در ارتباطات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. نقش این نرم‌افزار هم‌اکنون به خاطر افشای گزارش اتحادیه روزنامه‌نگاران بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. طبق گزارش این کنسرسیوم، از نرم‌افزار پگاسوس برای ردیابی تلفن همراه ۳۷ روزنامه نگار، وکیل و فعال سیاسی استفاده شده است. این نرم افزار به طور مخفیانه گوشی تلفن همراه را به ابزار شنود تبدیل کرده و محتوای رمزگذاری شده درون آن را افشا می‌کند.

ایتای ماک، وکیل صهیونیستی که سال‌ها تلاش کرده مجوز صادرات شرکت «ان اس او» را لغو کند، اظهار داشت: «از دهه ۱۹۵۰، رژیم صهیونیستی از فروش سلاح‌های خود برای دستاورد‌های دیپلماتیک استفاده کرده است. در این بین تنها چیزی که تغییر می‌کند، نام کشور‌ها است».

یار گولان، معاون سابق فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای توجیه این ماجرا گفت که این جریان به نظر جهت دار می‌آید و انگیزه‌های تبلیغاتی در پشت پرده آن است. شالو هولیو، بنیانگذار و مدیر اجرایی ان اس او این اظهارات را رد کرده و گفته است که «ان اس او» از اهداف مشتریان خود خبر ندارد. وی مدعی شد: «هر یک از سیستم‌های مجهز به این نرم افزار که اثبات شود از شهروندان جاسوسی می‌کند را مسدود می‌کند».

در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد همکاری‌های مخفی امنیتی علیه طرف‌هایی نظیر اخوان المسلمین و ایران، کشور‌های حوزه خلیج فارس اعم از امارات، بحرین و عربستان را فریب داده است تا روابط دو جانبه خود را با آن‌ها افزایش دهد.

یکی از فروشندگان محصولات ان اس او به کشور‌های حوزه خلیج فارس گفته است: «این مانند اسباب بازی است که هر افسر اطلاعاتی نیاز دارد.»

لازم به ذکر است، حملات پگاسوس به منتقدان دولت‌های مجارستان، هند و رواندا هم به اثبات رسیده است؛ علت این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین به دنبال اتحاد با رهبران این کشور‌ها بود.

سال‌هاست رژیم صهیونیستی درخواست گزارشگر سازمان ملل برای ایجاد یک ضرب العجل قانونی برای کنترل فروش نرم افزار‌های جاسوسی را نادیده می‌گیرد.

علی‌رغم تکذبیه مدیرعامل شرکت ان اس او، کسانی که علیه نفوذ این شرکت در رژیم صهیونیستی جنگیده‌اند می‌گویند که این شرکت از حمایت قوی محافل حقوقی و سیاسی این رژیم برخوردار است.

جاسوسی از سران کشورهای جهان از جمله متحدین رژیم صهیونیستی بواسطه جاسوس افزار پگاسوس در روزهای اخیر جنجال‌آفرین بوده و باعث نگرانی کشورهای از لو رفتن اطلاعات حساس شده است. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از جمله چهره مطرحی است که هدف شنود اطلاعات از سوی سرویس اطلاعاتی مراکش آن هم به وسیله این جاسوس افزار قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات