صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۳۹۶۷

برخی در لباس روحانیت به دنبال جا زدن اسلام قلابی به جای اسلام ناب محمدی هستند

معاون سیاسی سپاه گفت: برخی در لباس روحانیت به دنبال جا زدن یک اسلام قلابی رفاه طلب محض به جای اسلام انقلابیِ ناب محمدی هستند.

همزمان با سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) پنجمین سالگرد تدفین پنج شهید گمنام دفاع مقدس در محله مسگرآباد تهران در گلزار شهدای این منطقه برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار یداله جوانی؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران در سخنانی ضمن گرامیداشت روزهای پایانی ماه صفر، مناسبت های مانند سالروز رحلت پیامبر اکرم را فرصتی ارزنده برای  شناخت معارف اسلام خواند و گفت: عمر، نعمت ارزنده خداوند است که باید از آن در جهت بهره برداری برای آخرت استفاده کنیم که شناخت معارف پیامبر و اهل بیت مهمترین آن است. نتیجه عدم بهره برداری درست از سرمایه عمر همانند سرنوشت آن برنج کاری خواهد بود که در فصل خود کشت محصول نکرده و در زمانی که دیگران محصول خود را برداشت می کنند، او دستش خالیست.

وی در همین رابطه به حدیث پیامبر اشاره کرده و ادامه داد: همچنان که پیامبر دنیا را مزرعه آخرت معرفی کردند، امیرالمومنین هم دنیا را محل تجارت خواندند. اما چه تجارتی؟ برای فهم آن، حکیم بزرگ انقلاب فرمودند که شهدا بهترین  تجارت را کردند. این ها همان کسانی اند که قرآن درباره آنها فرموده:" گمان نکنید آنانکه در راه خدا کشته شده اند مرده اند، بلکه زنده اند و در محضر پروردگار رزق می گیرند." و  ما هم امروز در محضر این شهدا هستیم.

سردار جوانی با بیان سخن معروف مرحوم دکتر علی شریعتی به اهمیت جهاد در امروز پرداخت و افزود: شهدا به اقتضا زمان خود کار حسینی کردند و آنها که مانده اند اکنون باید کار زینبی بکنند. حال اگر امروز می توانستیم از شهدا بپرسیم که باید چه کنیم آنها بدون شک بحث پیروی از رهبری و دفاع از انقلاب و نیز مقابله با انحرافات را مهمترین آنها بر می شمردند.

*** امروز برخی به نام اسلام رحمانی در صدد از بین بردن اسلام انقلابی هستند

معاون سیاسی سپاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر ورود جوانان به "جهاد تبیین" عنوان کرد: همانگونه که مجاهدان دفاع مقدس در عرصه جنگ آن روز خود را به سلاح مورد نیاز نبرد مجهز می کردند، امروز هم ما در نبرد امروز باید به سلاح مخصوص آن مجهز بشویم. رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با جوانان در روز اربعین به حرکت حضرت زینب پس از واقعه عاشورا اشاره کردند که به ویژه در شام همه نقشه های دستگاه یزید برای خارجی نشان دادن امام حسین (ع) را نقش بر آب کرد. بر همین اساس ایشان موضوع جهاد تبیین را به عنوان وظیفه امروز جوانان عنوان کردند. امروز دشمن با صدها شبکه ماهواره ای به منظور تاثیرگذاری بر باورهای جوانان به میدان آمده اند. حال جوانان در این نبرد باید با شناخت معارف دین مجهز بشوند.

سردار جوانی به شکل گیری جریان های انحرافی در این عرصه اشاره کرده و گفت: امروز جریاناتی همچون شیعه انگلیسی یا حتی کسانی که در لباس مرجعیت دینی (فرقه شیرازی) سعی در جا انداختن یک اسلام بی دغدغه و بخور و بخواب به جای اسلام انقلابی ناب محمدی هستند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: همچنین امروز کسانی که روزگاری لباس روحانیت به تن داشتند و الان خلع لباس شده اند قصد دارند به اسم اسلام رحمانی چهره ای صرفا عیش و نوش طلب و خوروخواب از دین معرفی کنند. اما در واقع پشت این اندیشه (خواستگاه های) امریکا و انگلیس خوابیده است.

معاون سیاسی سپاه در این رابطه به دوآیه "اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ" و "مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم"  را یادآور شد و گفت: بر اساس این آیات، مومن واقعی کسی است که در کنار ایمان از طاغوت دوری کند و در عین حال ضمن داشتن روحیه رحمانی با جامعه خود با دشمنان رفتاری سرسختانه داشت باشد. این همان محک برای شناخت اسلام واقعی از اسلام های قلابی است.

سردار جوانی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: وقتی رهبر انقلاب به سیدالشهدای مقاومت سکه مکتب را میزنند و از او به عنوان یک مکتب یاد می کنند دلیل آن این است که شهید سلیمانی مصداق بارز همین آیه شریفه قرآن است.  شهید سلیمانی نزدیک به 40 سال در برابر دشمنان اسلام لباس رزم به تن کرده داشت اما در برابر مردم مهربان و افتاده بود.

معاون سیاسی سپاه در پایان تصریح کرد: اگرچه امروز به خاطر کم کاری برخی مسئولان وگرانی ها، در زمینه معیشت و عدالت مشکل وجود دارد، اما نباید به این دلیل ایستادگی در برابر دشمنان را فراموش کنیم و این نگاه قرآنی را کنار بگذاریم.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات