صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۳۳۹۸۳

امنیت ملی جای مسامحه‌کاری نیست/ توطئه‌های منطقه‌ای خنثی خواهد شد

اول این است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدر هستند و دوم اینکه نیروهای مسلح ایران امور و برنامه‌های خود را بر اساس عقلانیت پیش می‌برند.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین (ع)، که فرمودند؛ نیروهای مسلح ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نیروهای مسلح بسیار حائز اهمیت است چرا که ایشان علاوه بر اینکه رهبر حکیم انقلاب هستند فرماندهی کل نیروهای مسلح را هم برعهده دارند.
وی ادامه داد: فرماندهی معظم کل قوا به صورت مستمر امور نیروهای مسلح را مدیریت و رهبری می‌کنند و به همین دلیل امروز ما در وضعیتی قرار داریم که امنیت ملی و امنیت داخلی کشور ما زبانزد است و ایران به عنوان یک کشور با ثبات و امنیت در سطح جهان شناخته می‌شود.
معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: امنیت و ثبات کشورمان برمی‌گردد به نکاتی که مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به آن اشاره کردند، اول این است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدر هستند و دوم اینکه نیروهای مسلح ایران امور و برنامه‌های خود را بر اساس عقلانیت پیش می‌برند.
سردار جوانی خاطرنشان کرد: هرگاه اقتدار، قدرت و توانمندی، همراه با عقلانیت و تدبیر شود، نتیجه آن فوق‌العاده مطلوب و ایده آل خواهد شد. در واقع می‌توان گفت، امنیت فعلی و ثبات کشور ما مرهون همین اقتدار و عقلانیتی است که در نیروهای مسلح وجود دارد.
معاون سیاسی سپاه گفت: البته من معتقدم سهم مقام معظم رهبری در برخوردار شدن نیروهای مسلح ما از اقتدار توام با عقلانیت سهم فوق‌العاده بالایی است، چرا که ایشان با راهبری و هدایت‌هایی که داشته‌اند نیروهای مسلح را به چنین نقطه‌ای از اقتدار، همراه با عقلانیت رسانده‌اند.
وی مردمی بودن، معنویت، ایمان و اخلاص در فرماندهان را از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح کشورمان دانست و افزود: توکل به خداوند متعال و تقوا و تعمیق معنویت در مجموعه نیروهای مسلح اقتدار آفرین است.
معاون سیاسی سپاه در ادامه با اشاره به دستاوردهای نیروهای مسلح کشورمان گفت: پیشرفت‌های نظامی در حوزه تجهیزات و تسلیحات با هدایت‌های مقام معظم رهبری، به دست آمده و موجب شده که امروز در جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان قرار بگیریم و این تجهیزات پیشرفته در کنار عقلانیت موجب پیشبرد اهداف در رزمایش‌ها و مسئولیت‌های محوله به نیروهای مسلح شده است.
سردار جوانی با تاکید بر اینکه اولویت‌بندی برنامه‌های نیروهای مسلح همراه با عقلانیت است، افزود: وقتی به برنامه‌های نیروهای مسلح نگاه می‌کنیم این عقلانیت را در برنامه‌های آنها به خوبی مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: شاهد هستیم که هر از چند گاهی در پیرامون کشورمان دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌هایی را طراحی می‌کنند اما نیروهای مسلح کشورمان با عقلانیت و تحرکات بهنگام این توطئه‌ها و دسیسه‌ها را خنثی می‌کنند، چه این توطئه‌ها در کشورهای پیرامون و نزدیک ما باشد و یا در نقاط دورتر، این تهدیدات به موقع شناسایی و با آن مقابله می‌شود.
معاون سیاسی سپاه یادآور شد: در سال‌های گذشته بحث جنگ‌های نیابتی و توطئه ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش در سوریه و عراق را داشتیم و یا بحث اشغال افغانستان و عراق توسط ارتش آمریکا که همه اینها با هوشمندی و در پرتو مدیریت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری کنترل و تهدیدات خنثی شده است.
سردار جوانی در ادامه با اشاره به اتفاقات و رخدادهای اخیر در مناطق نزدیک به شمال غرب کشورمان گفت: در تحرکاتی که اخیراً در مناطق شمال غرب و کشورهای همسایه ما افتاده نیز شاهد بودیم که نیروهای مسلح ما مقتدرانه و مبتنی با عقلانیت مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دادند که قطعاً پیامدهای آن برای امنیت ملی کشورمان، پیامدهای مبارکی است و نقش بازدارنده را ایفا می‌کند.
معاون سیاسی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه اگر مسامحه در قبال برخی تحرکات شمال غرب و تغییرات احتمالی مرزها شود چه تبعات امنیتی می‌تواند برای ایران داشته باشد؟ گفت: امنیت ملی، خط قرمز ماست و نیروهای مسلح آنجایی که یک حرکت و اقدامی ممکن است امنیت ملی ما را مخدوش کند نباید مسامحه و سهل انگاری کنند و باید کار بهنگام انجام شود.
سردار جوانی تصریح کرد: ازآنجایی که فرماندهی معظم کل قوا و رهبر حکیم انقلاب اسلامی مسئولیت نیروهای مسلح را برعهده دارند، نیروهای مسلح تحت هدایت و فرماندهی ایشان هیچگاه دچار سهل انگاری نخواهند شد و اقدامات مناسب و بهنگام انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: ما در این سال‌ها به خوبی شاهد هستیم که اقدامات بهنگام انجام شده و بعد از این نیز قطعاً به همین گونه خواهد بود، چرا که نیروهای مسلح ایران متعهد به تامین امنیت ملی هستند و این مطالبه مقام معظم رهبری است که نیروهای مسلح در صحنه‌های مختلف حضور به موقع داشته و با چشمانی باز و تیزبین تحولات مختلف در سطح منطقه و جهان را رصد و برآورد وضعیت داشته باشند.
معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: آن چیزی که به امنیت ملی برمی‌گردد، قطعاً جای هیچ مسامحه‌ای ندارد، زیرا امنیت ملی در صدر منافع ملی بوده و انتظار و مطالبه ملت ایران از نیروهای مسلح این است که در حوزه مسائل مربوط به امنیت ملی هیچ کوتاهی صورت نگیرد.

 

مهر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات