صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۳۴۱۱۰

ای‌کاش اتصال شود ختمِ انفصال

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

نهم ربیع‌الاول آغاز امامت و ولایت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است. اعـتـقـاد به موعود، در همه ادیان وجود دارد؛ امـا انـدیـشـه مـهـدویت و ظهور موعود جهانى در آیین آسمانى اسلام جایگاه و جلوه بیشترى دارد و باوجود دلایـل معتبر از آیات و روایت متواتر و قطعى، همه مذاهب اسلامى بر ظهور «مهدى موعود» از نسل فاطمه زهرا(س) اتفاق‌نظر دارند. پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیریه آن حضرت را وارث می‌نامند که وارث علوم، کمالات، مقامات و منزلت‌های همه انبیا و اوصیا و پدران بزرگوارش خواهد بود.

هرساله در غرب بودجه‌های سنگینی برای خاموش کردن انوار حقیقی حکومت جهانی امام زمان و تحریف آن با تهیه فیلم‌های سینمایی، چاپ کتاب، بازی‌های رایانه‌ای و ... هزینه می‌شود. عمده این محصولات با مضامین سیاه نمایی و هراس‌انگیزی نسبت به امام زمان (عج) و ظهور ایشان منتشر می‌شود تا نه تنها انتظارها و امیدها برای موعود حقیقی شکل نگیرد، بلکه جامعه جهانی را برای مقابله با اندیشه نوع‌گرایانه و انسان‌ساز اسلامی آماده کنند.

در قرآن و روایات وعده عدل و داد در حکومت بقیه‌الله داده شده است. به باور مسلمانان، دولتی که امام زمان پس از ظهور تشکیل خواهد داد، کریمه خواهد بود؛ همان‌گونه که در دعای افتتاح می‌خوانیم «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ». از آنجایی که حقیقت ظهور برای مسلمانان بسیار ملموس و باورپذیر است، پس می‌بایست رغبت و میل و اشتیاق شدید برای تشکیل حکومت عدل‌گستر منجر به زمینه‌سازی تحقق این وعده بزرگ الهی شود و در این مسیر می‌بایست همواره آماده و در حال جهاد بود؛ جهاد کبیر، جهاد صغیر، جهاد اکبر و جهاد تبیین؛ و یقیناً دولت‌های مختلفی که در جمهوری اسلامی تشکیل می‌شود، اگر برنامه خود را بر مبنای تشکیل و تقویت دولت کریمه قاِئم آل محمد (ص) بگذارند، خداوند به آن‌ها نیز عزت، موفقیت و سربلندی عطا می‌کند و دشمنانشان را بنا به وعده‌های محقق قرآنی، ذلیل و رسوا خواهد کرد. برای تشکیل دولت کریمه و ظهور فرج، باید از خود شروع کنیم و موانع ظهور را از قلب‌های زنگارگرفته‌مان بزداییم و آن را برای کلام‌های نورانی «نورالله» آماده سازیم. بیداری‌ام کـنارِ تو شیرین‌تر از خیال؛ ای‌کاش اتصال شود ختمِ اِنفِـصال.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات