صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۴۱۶۴

گزارش نشریه آمریکایی درباره جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نشریه آمریکایی "19FortyFive"  امروز در مطلبی نوشته است، جنگنده‌های سوخو-27 روسی یکی از بهترین انواع جنگندهای نسل چهارم در جهان بشمار می‌روند.
در این مقاله یادآوری شده که جنگنده سوخو-27 قادر به حمل تا 10 موشک یا مجموعه‌ای از بمب‌ها و موشک‌ها، به همراه مهمات نظامی آنهاست. چنین ظرفیتی به خلبان آن اجازه می‌دهد تا مبادرت به پرتاب موشک "هوا به هوا" کند. علاوه بر این، این جنگنده‌های روسی دارای بهترین سیستم اویونیکی (سیستم الکترونیک هوانوردی) هستند.
این نشریه آمریکایی همچنین به برد پرواز بسیار زیاد و ظرفیت بالای تسلیحات جنگنده سوخو-27 اشاره کرده و بعنوان یکی از کاستی‌های این هواپیمای روسی نیز، فقدان قابلیت گریز از رادارها و تجربه ناکافی در عملیات نظامی را نام برده است.
لازم به یادآوری است که جنگنده‌های سوخو-27 ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، از جمله هواپیماهای نظامی نسل چهارم هستند. البته این ماشین پرنده طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است: از جمله مدرن‌ترین این نوع جنگنده‌ها، هواپیمای سوخو-35 نسل 4++ است.
از جمله مختصات جنگنده‌های سوخو-27 و انواع مدرنیزه شده آنها، شکل خاص این هواپیماست که به سرعت پرواز آن کمک کرده و قدرت فوق العاده‌ و امکان انجام مانورهای مختلف در پروازها در بالاترین فضای ممکن را تأمین کرده و دقیقاً به همین جهت به "مار کبری پوگاچیف" معروف شده است.
پیش از این نیز کارشناسان آمریکایی اعتراف کرده بودند که جنگنده‌های جدید سوخو-57 روسیه که "کیش و مات" لقب دارند، مزیت‌های بسیاری از لحاظ قدرت مانور و امکانات راداری، بر هواپیماهای آمریکایی اف-35 دارند. به گفته آنها البته قابلیت رزمی این جنگنده روسی به مهارت خلبان آن نیز بستگی زیادی دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات