صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۲۴۱

پیش بینی معاریو از بلایی که در جنگ آتی بر سر اسرائیل خواهد آمد

 این روزنامه عبری زبان در سناریوی خود پیش بینی کرد جنگ آتی با حزب الله سه هفته طول بیانجامد و در آن دو سناریو پیش بینی می‌شوند که در چارچوب آنها مخازن مواد خطرناک و حساس در شهر حیفا مورد هدف قرار گرفته و علاوه بر آن موشک‌هایی هم به بندر این شهر اصابت کنند.
این روزنامه عبری زبان در ادامه گزارش خود آورده است، ارتش اسرائیل در سایه داده‌‌هایی که از توانمندی موشکی حزب الله در اختیار دارد ارزیابی‌‌هایی را در این زمینه انجام داده و در آن تاکید کرده است حداقل 6 درصد از موشک‌های حزب الله از تور پدافندی عبور کرده و به اهداف شان اصابت خواهند کرد.
در همین رابطه تاکید شده است، منطقه صنعتی حیفا در بر گیرنده تعدادی از تاسیساتی است که مواد نفتی و شیمیایی حساسی در آن ذخیره شده‌اند و هدف قرار گرفتن این منطقه انفجار عظیمی را به همراه خواهد داشت.
به اعتقاد کارشناسان نظامی اسرائیلی با توجه به اینکه منطقه صنعتی حیفا منطقه مزدحمی از لحاظ تاسیسات حاوی مواد شیمیایی خطرناک محسوب می‌شود، احتمال آن که این منطقه در جنگ آتی هدف اصابت موشک قرار بگیرد، بسیار زیاد است، این در حالی است که هزاران اسرائیلی که در اطراف این منطقه زندگی می‌کنند هم در معرض استنشاق گازهای سمی متصاعد شده از این انفجار خواهند بود.
در ادامه گزارش تاکید شده است، با وجود آن که اسرائیل تلاش زیادی را برای کاهش خطرات موجود در این منطقه و افزایش توان حفاظتی اطراف آن کرده اما همچنان تاسیسات صنعتی و نیز خلیج حیفا یک هدف راهبردی برای موشک‌های حزب الله محسوب می‌شوند.
به نوشته معاریو تفاوت عمده بین جنگ 2006 و حال حاضر آن است که حزب الله امروز به توانمندی موشک‌های دقیق و نقطه زن دست پیدا کرده است و همین امر باعث شده است تا جبهه داخلی اسرائیل از ماه آینده تمرین‌های خود را در چارچوب سناریو هدف قرار گرفتن کارخانه حاوی مواد شیمایی خطرناک انجام بدهند، در چارچوب این تمرین از مردم خواسته می‌شود تا مردم در پناهگاه باقی مانده ودستگاه‌های تهویه را خاموش و درب و پنجره‌ها را هم کاملا مسدود کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات