صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۹۰

سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج

همزمان با گرامی داشت هفته بسیج در بازه زمانی دوم لغایت چهارم آذرماه ۱۴۰۰، رویداد سراسری تولیدمحتوای دیجیتال بسیج که می‌توان آن را بزرگترین رویداد مجازی دنیا قلمداد کرد همزمان با رقابت ۱۰۰ تیم در ۳۲ نقطه از کشور به مدت ۴۸ ساعت در بخش های مختلف برگزار می شود.

سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج

به گزارش خبرنگار هفته نامه ساسی، فرهنگی و اجتماعی صبح صادقُ، دکتر مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، امروز در یک نشست خبری با بیان این موضوع که هرساله به بهانه تولید محتوای دیجیتال بسیج چنین کرسی های رسانه ای از سوی بسیج برگزار می شود، گفت: با استناد به این نکته از بیانات حضرت آقا در خصوص بسیج که فرمودند: اگرچه خود انقلاب اسلامی و پدیده‌هایی که انقلاب یکی پس از دیگری در طول زمان و در عرصه‌های گوناگون به‌وجود آورد، همه پدیده‌های شگفت‌آور هستند؛ اما پدیده‌ی بسیج و تشکیل این نیروی عظیمِ معجزگون، استثنایی و کم‌نظیر است. بسیج، حقیقتی شبیه افسانه‌هاست از این رو شان نزول بسیج استفاده و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های مردم برای رفع نیاز های خودشان در جامعه است چراکه بسیج بزرگترین تشکل مردم نهاد در دنیا می باشد.
این رویداد را که به صورت همزمان در ۳۲ نقطه کشور برگزار می‌شود، می‌توان بزرگترین رویداد مجازی دنیا قلمداد کرد زیرا ۱۹۲۰ نفر شامل ۵۸۰ تیم توانایی‌هایی خودشان را به نمایش می‌گذارند. از این تعداد ۱۰۰ تیم شاخص از دوم آذر به مدت ۴۸ ساعت در قالب تیم‌های سه تا پنج نفره و در سه رشته پویانمایی، بازی‌های ویژه تلفن همراه و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه در تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از آن اختتامیه جشنواره فعالان فضای مجازی در پنجم آذر با معرفی برگزیدگان مرحله نهایی برگزار خواهد شد و طی آن چهره سال فضای مجازی کشور نیز بر اساس نظر سنجی مردمی معرفی می‌شود.در این راستا ۱۵۰ اکانت شاخص فعال در فضای مجازی انقلابی تا این مرحله شناسایی شده‌اند که در نهایت یک نفر معرفی خواهد شد. در این رویداد ۳۰ نفر داور و راهنما جهت آموزش، رفع اشکال و ... حضور خواهند داشت.

آیین اختتامیه این رویداد همزمان با جشنواره بزرگ فعالان فضای مجازی ایران برگزار شده و علاوه بر تجلیل از برترین‌های فضای مجازی کشور، برگزیدگان نهایی هر بخش معرفی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
به گفته وی همزمان با جشنواره بزرگ فعالان فضای مجازی ایران،بازی «فرمانده بزرگ مقاومت، نبرد آمرلی» نیز رونمایی خواهد شد. 
وی یادآور شد: برگزاری چنین رویدادی سبب می شود تاحجم بالایی از بازی و نرم‌افزارها از دل همین رویداد تولید و برحسب نیاز در اختیار مردم قرار بگیرد. دکتر معین در ادامه با اشاره به این موضوع که بسیج علاوه بر این از طریق این‌تیم‌های برگزیده تولیدات سفارش شده خود را وارد بازار می‌کند همانند بازی «سفیر عشق» که از محصولات فاخر برآمده از همین رویدادها است، گفت: یکی دیگر از اثرات برگزاری دو دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج ،شکوفایی و فعالیت ۱۴ شرکت خصوصی بوده است که یک نهضت تولید محتوا را شکل داد.
مسئول فضای مجازی بسیج در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اوج استفاده از ظرفیت مردم در کشور، دوران دفاع مقدس بود که الگویی ماندگار را به یادگار گذاشت و فضای مجازی و محتوای آن نیز جنبه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد و ما سعی می‌کنیم از ظرفیت مردم پایه بسیج و فضای مجازی برای پرورش استعدادها و توانایی‌های جوانان در راستای حل مشکلات مردم و تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

دکتر معین با تصریح این که حمایت بسیج از تیم های برگزیده خواهد بود و نه محصولی خاص، گفت: حمایت از تیم های برگزیده در مرحله پایانی منحصر به اعتبارات مالی نبوده بلکه در راستای تامین آینده تیم های با استعداد، کمک به اشتغال زایی و برند سازی آنان می باشد.
وی در ادامه افزود: حمایت از تیم ها از دو جهت اتصال توانمندی ها به نیاز ها و پرورش ایده ها حائز اهمیت می باشد و به سه تیم اول برگزیده در این رویدادمهم، جوایز نقدی نفیسی اعطا خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات