صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۱۶۷۴

بسیج لشگر مخلص خدا/ از فهمیده ۵۹ تا علی‌وردی ۴۰۱/ صف‌آرایی حق علیه باطل ادامه دارد

هفته بسیج امسال با سال‌های گذشته یک تفاوت اساسی دارد و آن شهادت چند ده تن از بسیجیان کشور در برابر شلوغی و آشوب‌های از پیش برنامه‌ریزی شده دشمن است از آرمان علی‌وردی تا دانیال رضازاده جوانان بسیجی مدافع امنیت کشور بودند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ زهرا علوی
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif هفته بسیج امسال با سال‌های گذشته یک تفاوت اساسی دارد و آن شهادت چند ده تن از بسیجیان کشور در برابر شلوغی و آشوب‌های از پیش برنامه‌ریزی شده دشمن است از آرمان علی‌وردی تا دانیال رضازاده جوانان بسیجی مدافع امنیت کشور بودند که در برابر اغتشاش اغتشاشگران و دفاع از پرچم، نظام و ناموس ایرانی تا پای جان مقاومت کرده و برای دشمن هشتکی و مجازی که در قامت اغتشاشگران سازماندهی شده متبلور شده بود، کُری خواندند اما از اصول و ارزش‌های خود دست نکشیدند.
* از ۲۹ آبان تا ۵ آذر
* هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر یادآور جان‌فشانی‌هایی است که در راه دفاع از این آب و خاک و اصول و ارزشها از ابتدای انقلاب تا امروز خودنمایی کرده است. از دفاع جانانه فهمیده ۱۳ ساله بسیجی تا  حضور گسترده مردم از همه اقشار برای مقابله با جنگ هیبریدی امروز.
* تشکلی که به فرموده امام راحل "درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه‌هاي آن بوي بهار وصل و طراوات تعيين و حديث عشق مي‌دهد". آنجا که عنوان می‌شود بسیج نه زاده انقلاب و نه جنگ است بلکه درکی درست از معنای اتحاد و اراده برادران مسلمان است که از زمان ظهور اسلام متولد شده و رفته رفته رشد یافته  و با ایمان و عدالت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب در عصر حاضر متبلور می‌شود.
* افتخاری برای بسیجی بودن
* امام بارها عنوان کرده‌اند که افتخارم در دنیا این است که خود بسیجی‌ام؛ و بسيج را لشگر مخلص خدا می‌دانند كه دفتر تشكل آن را همه‌ی مجاهدان از اولين تا آخرين امضاء کرده اند همچنین مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته‌هاي رفيع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.
* امروز تشکل‌های سازمان بسیج از بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی و جامعه رسانه تا بسیج جامعه پزشکی و مهندسین و اساتید کشور گسترده شده است و چه زیبا گفته است رهبر معظم انقلاب که " تا وقتي كه اين كشور و اين ملت به امنيت احتياج دارد، به نيروهاي بسيج به انگيزه بسيج به سازماندهي بسيجی و به عشق و ايمان بسيجی احتياج است".
* پیشرفت‌هایی که مرهون بسیج است
* بسیج تفکری است که همه پیشرفت‌های کشور از پزشکی تا فضایی مرهون آن است. رهبر انقلاب که فرموده‌اند: "هريك از آحاد قشرهاي مختلف جامعه كه داراي روحيه حساس مسئوليت و ايمان باشد، بسيجي است؛ بسياري از پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي نظام اسلامي در عرصه‌هاي مختلف مرهون تفكر و ميل بسيجی است. بسيجي يعني علي كه تمام وجودش وقف اسلام بود."
* فرمان تشکیل بسیج
* اما بسیج از کجا و چگونه تشکیل شد؟ باید گفت به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان علیه ایران روز به روز گسترش یافت. در چنین شرایطی امام خمینی در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.
* در راستای تشکیل این سازمان مردمی امام فرمودند: "یک مملکت بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب‌پذیر نیست."
* همان روزها  مردم  مسلمان ایران اسلامی و عاشقان ولایت و امامت که حالا انقلاب و هدف‌های والای آن وارد دل و جانشان شده بود؛ با آمادگی و اراده قوی و مقتدر جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب گروه‌های مقاومت مردمی را در پایگاههای بسیج و در مساجد سراسر کشور تشکیل دادند.
* از مقاومت در برابر ضدانقلاب تا حضور داوطلبانه در جنگ
* بسیج مردمی و بسیجیان سازمان‌دهی شده در نخستین اقدامات خود به همراه دیگر نیروهای مدافع امنیت در برابر ضد انقلاب توطئه‌های آنها و بمب‌گذاری‌ها و ترور مردم بی‌گناه وارد عرصه مقاومت شدند و با شروع جنگ تحمیلی گروه گروه به بسیج ملحق شدند و عملیات‌هایی چون طریق‌القدس، حصر آبادان، فتح‌المبین، ثامن‌الائمه و الفجر ۸، کربلای ۵ و ... را رقم زدند تا ایران اسلامی شاهد شکل‌گیری و قدرت نیرویی عظیم از بطن مردم برای مردم باشد و دشمن از ترس آنها به خود بلرزد چرا که پشتیبانی پایگاه‌های مردمی در قالب بسیج، قدرت و اقتداری عظیم به این انقلاب نو پا بخشیده بود.
* در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که "قدرتی در بسیج نهفته است که می‌تواند با یکایک ارتش‌های کلاسیک جهانی مقابله کند". بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آنها را به جبهه‌های نبرد برعهده داشت و در این مدت توانست جمعیت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب‌الله، در درون خود بپروراند و پایه‌ریزی ارتش مردمی را دنبال کند.
* امام راحل این چهره‌های مظلوم را به شایستگی تمام به تصویر کشیدند و فرمود: شما آئینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید.
* از دفاع تا سازندگی
اگر بخواهیم در نگاهی تیتری به کارکردهای بسیج از زمان شکل‌گیری تاکنون بپردازیم باید عنوان کنیم از سال 1358 تا سال 1360 دوران شکل‌گیری بسیج و ایجاد آمادگی در مردم و زمینه‌سازی برای مقابله با خطرات احتمالی بوده است و از سال 1361 تا نیمه 1367 دوران مقابله با خطر بالفعل و دفاع نظامی از نظام و انقلاب اسلامی (دوران دفاع مقدس) بوده است.
از سال 1367 تا 1370 دوران موقتی و شروع حرکت بالنده و فعالیت مناسب است که لازم شد در دوره جدید حرکت و تحولی نو پیدا شود.
از سال 1371 تا امروز نیز حضور بسیج در عرصه سازندگی، اجتماعی و فرهنگی که با تدابیر روشنگر و راه گشای مقام معظم رهبری آغاز شده و همچنان درعرصه‌های گوناگون بصورت فعال و بالنده به پیش می‌رود.
امروز نیز شاهد حضور فعال بسیجیان در صفوف حق علیه بطلان مجازی هستیم تا بار دیگر به تمام دنیا ثابت کند که بسیج پشتوانه محکمی برای جمهوری اسلامی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات