صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۹۲

بلوف «جنگ ستارگان» علیه ایران!

پایگاه بصیرت / حمید خوش‌آیند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل متحد در گلاسکو، طی اظهاراتی از مدل جدید مقابله با ایران رونمایی کرد و گفت الگوی او برای مقابله با ایران، الگوی رونالد ریگان، رئیس‌جمهور دوران جنگ سرد خواهد بود.

گزاره خبری: نفتالی بنت در گفتگو با روزنامه تایمز لندن، ضمن تشبیه درگیری میان رژیم صهیونیستی و ایران به درگیری میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در دوره جنگ سرد، خاطرنشان کرد که قصد دارد با الگوبرداری از «جنگ ستارگان» رونالد ریگان، هزینه‌های نظامی برای جمهوری اسلامی را افزایش دهد. وی در این گفتگو تصریح نمود: «موازی این کار چیزی است که ریگان انجام داد. ریگان مجبور نبود که مسکو را بمباران کند». بنت در این گفتگو اضافه می‌کند: «بر کسی پوشیده نیست ایران اکنون در پیشرفته‌ترین نقطه از توانایی غنی‌سازی اورانیوم قرار دارد»، وی خاطرنشان کرده است: «ما علیه آن‌ها [ایران] کار خواهیم کرد. از همه توان، نوآوری، فناوری و اقتصاد خود برای رسیدن به نقطه‌ای که در آن چند گام جلوتر باشیم، استفاده خواهیم کرد». این اظهارات بنت در حالی است که پیش‌ازاین و در هفته‌های گذشته کانال 12 رژیم صهیونیستی از اختصاص بودجه یک و نیم میلیارد دلاری برای خرید هواپیماهای نظامی، پهپادهای جاسوسی و تجهیزات اختصاصی ازجمله بمب‌های سنگرشکن به‌منظور آماده‌سازی ارتش این رژیم جهت حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داده بود.

گزاره تحلیلی: اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بهره‌گیری از الگوی جنگ ستارگان و اختصاص یک و نیم میلیارد دلار بودجه اختصاصی برای مقابله نظامی با ایران در حالی است که این رژیم به اذعان استراتژیست‌ها و کارشناسان داخلی خود، از نظر ضریب امنیت ملی در پایین‌ترین سطح خود از زمان تأسیس قرار دارد. در اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر هوشیاری و آمادگی رزمی، نظامی، میدانی و اطلاعاتی در عالی‌ترین سطح برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی قرار دارد، شکی نیست؛ اما اظهارات بنت برای آغاز جنگ ستارگان با ایران نیز در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک «بلوف» است. نه رژیم صهیونیستی، آمریکای دوران جنگ سرد است و نه ایران، اتحاد جماهیر شوروی. رژیمی که ناتوان از مقابله با حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه است و در زیر آتش حملات راکتی مقاومت قرار دارد، نباید حرف از راه‌اندازی جنگ ستارگان و حمله نظامی با ایران بزند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات