صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۰۵
کمالوندی:

تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود/سلطه آمریکا در حال افول است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور تحت عنوان نمایشگاه در مسیر پیشرفت عصر روز چهارشنبه با حضور «سید محمد حسینی»  معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، «بهروز کمالوندی»  معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله «مجتبی ذوالنوری»  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اساتید دانشگاه‌ها، جمعی از دانشجویان و بسیجیان و نیز با حضور فرزند شهید فخری‌زاده و فرزند شهید علیمحمدی در مرکز شهید فخری‌زاده مجتمع 13 آبان سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی) افتتاح شد.
کمالوندی در بخشی از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و عظمت شهدای اسلام، انقلاب، حرم و شهدای هسته‌ای و در صدر ایشان، شهید فخری‌زاده، به تاریخچه ای از مبارزات پیش از انقلاب پرداخت و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان را انقلاب دوم خواند که باعث شکوفایی در کشور شده است.
وی با اشاره به سابقه 40 ساله در حوزه دیپلماتیک بین‌المللی گفت: سلطه‌ای که آمریکا به دنبال آن بود، نه تنها امروز کنار رفته است بلکه روزبه‌روز در حال افول است. آمریکا امروز بیش از یک تصویر نیست. مولفه‌های قدرت در این کشور ضعیف‌تر و کشوری انقلابی مثل جمهوری اسلامی در این مولفه‌ها قوی‌تر شده است. کشورمان در مولفه‌های قدرت نرم دست برتر را دارد. قدرت کشوری که با انگیزه ایمان در پی اهدافش است قابل مقایسه با کشوری که با هدف مادی کاری را انجام می‌دهد، نیست.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود، اظهار داشت: این سلطه نمادی بود که باید کنار می رفت. امروز نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور نمونه هایی از تلاش های جوانان باانگیزه جهادی است که در این صنعت گاهی تا 3 شیفت کار می کنند. ما دستاوردها و توانمندی هایی داریم که در کشور دیگری وجود ندارد. متاسفانه غالباً درباره غنی سازی و سانتریفیوژها صحبت شده است، در حالیکه در بخش "غیر انرژی" دستاوردهای زیادی داریم.
کمالوندی با بیان اینکه دوتره‌ها که قیمت یک میلی گرم برخی از آنها به ده ها هزار دلار می‌رسد و به ما نمی‌دادند و اکنون 150 نوع دوتره تولید می‌کنیم، کیت غربالگری نوزادان تازه متولد شده که از طریق آن می‌توان وجود بیش از 100 نوع بیماری را تشخیص داد، تصریح کرد: رادیوداروهای تشخیصی و درمانی برای بیماری های مختلف از جمله سرطان ها که از نظر کیفیت با بهترین های دنیا رقابت می کنند، بهترین آب سنگین دنیا را داریم که در پیشرفته ترین آزمایشگاه آمریکا آن را تایید کردند، در بحث لیزر و کاربردهای آن در بهداشت و درمان، صنعتی و حتی نظامی حرف برای گفتن داریم. در یک کلام باید گفت پیشرفت‌های این صنعت معجزه‌وار است. و صنعتی بالنده و رو به جلو است. ما مدتی محدودیت داشتیم اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما 120 کیلو 20% خواستند، در حالیکه الان از 210 کیلو عبور کرده‌ایم. تاکنون 25 کیلو 60% تولید کرده‌ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته ای هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هسته‌ای به عنوان حوزه اقتدار، خاطرنشان کرد: ما هر چه در فناوری‌های پیشرفته مثل هسته ای، نانو و... دستاورد و توانمندی داریم، مثل سلاح است و بازدارندگی ایجاد می کند. در این صنعت، کیفیت 20% از دیگر صنایع بالاتر است. یعنی باید 120% به آن اطمینان داشته باشید. به همین دلیل خواستند آن را از ما بگیرند. اما اعتراف کردند که دیگر نمی‌توانند. در این سازمان هر چه اراده کنیم انجام می‌دهیم.
معاون سازمان انرژی اتمی افزود: به این جمع‌بندی می‌رسیم که اگر هر کاری را بخواهیم انجام دهیم، با لطف الهی شدنی است. تا وقتی به منشاء قدرت لایتناهی ایمان داریم، قوی هستیم و کسی حریف ما نمی‌شود. ما در سخت‌ترین شرایط جلو می‌رویم. قطار انقلاب در سلامت در حال پیشرفت و متکی به خون شهداء است. دانشجویان هم همین راه را ادامه می دهند.  
در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای مهم و قابل عرضه صنعت هسته‌ای کشور از جمله در حوزه‌های کاربرد پرتوها، کشاورزی هسته‌ای، سانتریفیوژهای صنعتی و پزشکی، رادیوداروهای تشخیصی و درمانی، لیزر پزشکی جراحی پروستات، چرخه سوخت هسته‌ای، تولید آب سنگین و دوتره، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، ژئوفیزیک هوابرد، گداخت هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر به همراه زنجیره 10 تایی سانتریفیوژ IR1، ماکت آبشار سانتریفیوژ، کیت غربالگری، ماکت واحد تولید استون دوتره، ماکت فناوری کوانتوم و اندازه گیرهای هسته‌ای چگالی سنج، سطح سنج و اسکنر برج‌های تقطیر در صنایع پتروشیمی به نمایش در آمده است. این نمایشگاه تا 19 آبان ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18 در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.
در این مراسم،  حسینی، ذوالنوری و تنی چند از میهمانان به ایراد سخن در بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان و اقتدار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
در بخشی از مراسم از کتاب و سامانه اسناد لانه جاسوسی رونمایی شد. همچنین از دو تن از کسانی که با موضوع 13 آبان و لانه جاسوسی فعالیت‌های رسانه‌ای و تهیه مستند داشتند، تقدیر شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات