صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۰۷

آمریکا کارخانه تولید دیکتارتور در جهان است

این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت‌انگیزترین واقعیت‌های تاریخی هم برای بشر و هم برای ملت ایران است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم 13 آبان روز ملی استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزارم که در این روز الهی، در این مکانی که یکی از حماسه‌های جاودان و بزرگ تاریخ اسلامی و انقلاب اسلامی یعنی خاتمه دادن به حضور سلطه‌طلبانه استکبار با محوریت آمریکا رخ داده است، توفیق حضور در جمع خواهران و برادران مومن و انقلابی و مقاوم این سرزمین را یافته ام.
وی افزود: امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگی است، غلبه بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است. 13 آبان 1358 در آن هنگام که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه‌های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود، انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب اسلامی شکل گرفت.
سرلشکر سلامی ادامه داد: این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت‌انگیزترین واقعیت‌های تاریخی هم برای بشر و هم برای ملت ایران است. ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری‌ها و مداخلات تهاجمی و اشغال‌ها و کودتاها لبریز بود و رنج می‌برد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در جهان، گفت:بیش از 40 جنگ بزرگ در 40 نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاور میانه و روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است. بیش از 200 مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده با گسترش قدرت نظامی، اهداف سیاسی را دنبال کند. 750 پایگاه نظامی آمریکا در جهان هرکدام با دایره‌ای از یک تأثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورهای در تمام عالم بوده است، گفت: از فردیناند مارکوس در فیلیپین تا جعفر نمیری در سودان تا پینوشه در شیلی و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی، مملو است از دیکتاتورهایی که از رحم نظام سیاسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات