صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۳۷

بحرانی ترین انتخابات آمریکا در پیش است

در این میان، مهره های بازی ترامپ نیز قصد دارند از ظرفیتهای سیاسی و حقوقی خود برای بر هم زدن بازی به ضرر دموکراتها استفاده کنند.

شاید تصور شود که انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، بحرانی ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا بوده است. هر چند این ادعا حداقل تا کنون درست می باشد، اما شواهد موجود نشان می دهد که انتخابات به مراتب بحرانی تری در سال 2024 در آمریکا برگزار خواهد شد که محصول آن، می تواند منازعات خونین ، مستمر و گسترده در داخل این کشور باشد.ضمن آنکه پس ازپیروزی اخیر جمهوریخواهان در ایالت ویرجینیا( در انتخابات فرمانداری)، شاهد افزایش انگیزه های ترامپ و همراهانش برای تسخیر دوباره کاخ سفید هستیم.
در این میان، مهره های بازی ترامپ نیز قصد دارند از ظرفیتهای سیاسی و حقوقی خود برای بر هم زدن بازی به ضرر دموکراتها استفاده کنند. به عنوان مثال، ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه فلوریدا، اعلام کرده است که قصد دارد یک دفتر ایالتی مجریِ قانون ایجاد کند تا انواع مسائل انتخاباتی طرح‌شده را بررسی کند، مسائلی که در ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، در مورد انتخابات ۲۰۲۰ آشکارا عنوان شده است.
رئیس‌جمهوری پیشین یک سال پیش با سه امتیاز در فلوریدا پیروز شد، اما جمهوری‌خواهان ایالت درخواست او مبنی بر به‌اصطلاح «بررسی قانونی» این نتایج را پذیرفته‌اند. دفتری که  دیسانتیس پیشنهاد کرده است مامورانی با اسلحه و نشان خواهد داشت و این قدرت را دارند کسانی را که قوانین انتخابات فلوریدا را نقض می‌کنند، بدون حکم و فوری بازداشت کنند.با این حال، ممکن است در آوردگاه انتخاباتی پیش رو، میان ماموران مسلحی که وظیفه صیانت از انتخابات ( بر اساس ادعای جمهوریخواهان) را برعهده دارند و اعضای پلیس فدرال درگیری های مسلحانه ای رخ دهد! این همان خطر بروز جنگ داخلی در آمریکاست که افرادی مانند رکس تیلرسون وزیر خارجه اسبق آمریکا نسبت به آن هشدار داده بودند.
دیسانتیس، نماینده پیشین که حالا ستاره‌‌ای رو به طلوع در حزب جمهوری‌خواه و از رقبای احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ به‌ حساب می‌آید، از درخواست آقای ترامپ برای «امانت در انتخابات» به‌عنوان بخش اصلی سیاست‌گذاری‌های مدیریتی‌اش استقبال کرده است.

 

غفاری 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات