صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۳۵۳۳۸

۱۳ دی، روز «قهرمان ملی» نامگذاری شود

به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم پویش #قهرمان_من را ایجاد کردیم تا ذیل آن به معرفی ابعاد شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی بپردازیم و ان‌شاءالله بنا داریم روز شهادت ایشان را نیز از طریق مجازی قانونی به نام روز «قهرمان ملی» نامگذاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، مخاطبان این رسانه در سامانه «فارس من» اقدام به ثبت درخواستی با عنوان «روز شهادت سردار سلیمانی به نام «قهرمان ملی» ثبت شود» داشته‌اند که تاکنون ۴۴ هزار و ۵۹۶ نفر حامی داشته است.

۱۳ دی، روز «قهرمان ملی» نامگذاری شود

آمالی، سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفته بود: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم پویش #قهرمان_من را ایجاد کردیم تا ذیل آن به معرفی ابعاد شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی بپردازیم و ان‌شاءالله بنا داریم روز شهادت ایشان را نیز از طریق مجازی قانونی به نام روز «قهرمان ملی» نامگذاری کنیم.

شورای فرهنگ عمومی: این روز به نام «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است

خبرنگار فارس، این موضوع را با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی که مقام رسمی ثبت وقایع در تقویم است، مطرح کرد و این دبیرخانه در پاسخ عنوان داشت: روز شهادت حاج قاسم سلیمانی در همان سال از سوی این شورا به نام «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شد که به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسید. این عنوان خیلی فراتر و گیراتر از عنوان مطرح شده است و در تقویم‌های رسمی کشور نیز ثبت شده است. این پیگیری را می‌توانید اینجا بخوانید.

بعد از این پیگیری اولیه از شورای فرهنگ عمومی، حمایت مردمی از این مطالبه روز به روز افزایش یافت و امروز به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است. شورای فرهنگ عمومی در پی این مطالبه مردمی اعلام کرد این درخواست به صورت رسمی به این شورا اعلام شود تا در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

درخواست رسمی خبرگزاری فارس و پیشنهاد نامگذاری روزهای ۱۶ دی یا ۲۰ اسفند با این عنوان

براین اساس خبرگزاری فارس رسماً طی نامه‌ای به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی، درخواست رسمی خود را به نیابت از امضاءکنندگان این پویش برای بررسی ارائه کرد و حتی دو روز تشییع حاج قاسم در تهران یا روز تولد ایشان را نیز برای نامگذاری با این عنوان جدای از روز ۱۳ دی‌ماه پیشنهاد داد. در متن این نامه آمده است:

خبرگزاری فارس، سامانه تعاملی «فارس من» را به منظور ثبت سوژه‌ها و مطالبات مردم و پیگیری آن توسط این خبرگزاری در سال ۹۷ راه‌اندازی کرده است. ۲۲ آذرماه امسال مخاطبان با ثبت پویشی، خواستار نامگذاری روز شهادت حاج قاسم سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» شدند. این پویش بلافاصله با استقبال مردم مواجه شد و در مدتی کوتاه، به امضای حدود ۳۵هزار نفر رسید که این تعداد، همچنان در حال افزایش است.

در پیگیری اولیه از شورای محترم فرهنگ عمومی این پاسخ در خبرگزاری منتشر شد که در همان سال ۹۸ این روز با عنوان «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است اما امضاهای متعدد مخاطبان و نظرات آنها بیانگر این است که آنان بر مطالبه خود اصرار دارند. براین اساس، به نمایندگی از ده‌ها هزار امضاکننده این پویش، خواستار بررسی مجدد این درخواست مردمی در آن شورای محترم هستیم.

همچنین در صورتی که امکان نامگذاری روز ۱۳ دی‌ماه به این نام خاص وجود ندارد، می‌توان این تاریخ‌ها را نیز به عنوان گزینه پیشنهادی برای نامگذاری «روز قهرمان ملی» در نظر گرفت.

۱ـ روز تولد حاج قاسم سلیمانی، ۲۰ اسفند
۲ـ روز ۱۶ دی‌ماه، سالروز تشییع میلیونی پیکر حاج قاسم سلیمانی در تهران با حضور تمام اقشار مردم

خبرگزاری فارس نتیجه این درخواست رسمی و مطالبه عمومی را پیگیری خواهد کرد.

براساس این گزارش، سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، دو سردار ایرانی و عراقی جبهه مقاومت، در نخستین ساعات بامداد روز ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به وسیله تروریسم دولتی این کشور و توسط پهپادهای مهاجم در حوالی فرودگاه بغداد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرهای گوناگون ایران، رکورد تاریخی جمعیت مشایعت‌کننده را به ثبت رساند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات