صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۵۵۱۱

افاضات جدید سفیر عربستان در لبنان؛ هیچ فرقی بین امنیت ما و اسرائیل نیست

" ولید بخاری "سفیر عربستان در لبنان در دو اظهار نظر در روزنامه "عکاظ "عربستان و خبرگزاری فرانسه، حزب الله را تهدیدی برای امنیت ملی عرب عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، این سخن بخاری بیشتر به مزاح یا هذیان شباهت دارد وی شاید تاریخ کشورش و دشمنی غریزی آل سعود با هرچه ملی است، از جمله امنیت ملی عرب ها را نمی داند زیرا به شدت با جمال عبدالناصر که نماد ملیت عربی و اولین مدافع امنیت ملی عربها بود، مخالفت ها و دشمنی ورزیدند و به همراه امریکا،فرانسه ، انگلیس و اسرائیل تا آخرین روز زندگی عبدالناصر با وی جنگیدند.

شاید بخاری در معنای امنیت ملی عربها راه را به اشتباه رفته است زیرا اگر معنی این کلمه را می دانست با آن بر حزب الله نمی تاخت زیرا استعمارگران نظام سعودی را نیز مانند اسرائیل برای ضربه زدن به همه عناصر قدرت جهان عرب و در راس ان امنیت ملی عرب ایجاد کردند و فجایع ایجاد شده عربستان در عراق، سوریه، یمن، لیبی و سودان بیانگر نقش ویرانگر نظام سعودی علیه امنیت ملی عربهاست.

 

العالم

همزمان که بخاری نامی، حزب الله را تهدیدی برای امنیت ملی عرب می داند شاهد این هستیم که عربستان مسابقات کشورهای عربی به سوی عادی سازی با دشمن ترین دشمنان عربها و توهین کننده به مقدسات و اشغالگر سرزمین هایشان یعنی اسرائیل را هدایت و رهبری می کند. رژیمی که به برکت نظام بخاری حتی وارد اتاق خوابهای نظام های عربی واپس گرا شده است.

تفاوت قائل شدن میان سخنان رژیم اسرائیل و مقامات سعودی در خصوص مسائل امنیت ملی عربها دشوار است زیرا مقامات صهیونیستی، حزب الله ،حماس، جهاد اسلامی، انصارالله ، الحشد الشعبی و گروههای مقاومت سوریه را تروریست می دانند و تقسیم بندی عربستان نیز درست به همین شکل است

اگر رژیم صهیونیستی گروههای مقاومت را تروریست می داند، قابل درک است زیرا این گروهها را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند اما این گروهها به هیچ وجه تهدیدی برای عربستان نیستند از این رو به نظرمی رسد نظام سعودی، امنیت ملی اسرائیل را بخشی از امنیت ملی خود و در واقع دفاع از دوقلوی خویش (اسراییل) می داند که استعمارگران آن را در قلب جهان اسلام کاشته اند درست زمانی که نظام آل سعود را در جزیره العرب ایجاد کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات