صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۵۹۷۸

جنجال جدید در آشیانه ی سعودیها

به نظر می رسد محمد بن سلمان ولیعهد سعودیها قصد دارد هر گونه اقدامی را جهت مجاب نمودن غرب جهت استمرار حمایتهای آشکار و پنهان از خود به کار گیرد. در یکی از تازه ترین این موارد،

به نظر می رسد محمد بن سلمان ولیعهد سعودیها قصد دارد هر گونه اقدامی را جهت مجاب نمودن غرب جهت استمرار حمایتهای آشکار و پنهان از خود به کار گیرد. در یکی از تازه ترین این موارد،
عربستان سعودی قصد دارد تغییراتی را در سرود ملی و پرچم سبز کشورش که نقش شمشیر روی آن کشیده شده است ایجاد کند.
 شورای مشورتی و منتخب پادشاهی به اعمال تغییرات رای مثبت داده است . این در حالی است که ولیعهد جوان این کشور همیشه بر ملیت و غرور ملی تاکید کرده بود!
 
طبق این گزارش، تصمیمات این شورا ارتباطی با قوانین و ساختارهای موجود در عربستان ندارد اما این رای از آن نظر مهم ارزیابی می‌شود که اعضای شورا از سوی پادشاه منصوب می‌شوند و تصمیمات آن‌ها اغلب در نهایت در اختیار پادشاه سعودی است.
سایر رسانه‌های محلی نیز گزارش داده‌اند که این تغییرات در راستای  اصلاح سیستم حاکم بر پرچم، شعار و سرود ملی صورت می گیرد. شورای مشورتی جزییات بیشتری از این تصمیم را اعلام نکرده است.خبرگزاری دولتی عربستان می‌گوید که مجلس شورا به تصویب پیش‌نویس اصلاحیه فرمان سلطنتی تقریبا ۵۰ ساله حاکم بر پرچم رای داده است. این اصلاحیه از سوی سعد العتیبی عضو شورا پیشنهاد شد و قبل از بحث در میان اعضای شورا از سوی یک کمیته فرعی مورد بررسی قرار گرفت.
پرچم عربستان از سال ۱۹۷۳ با شعار ««لا اله الا الله. محمد رسول الله» و نقش شمشیر رسمیت یافته است.پیشنهاد مجلس شورا در غیاب مطبوعات آزاد برای بررسی رسمی به ملک سلمان ارائه می‌شود. گزارشگران بدون مرز می‌گوید که در عربستان رسانه مستقل وجود ندارد و سرکوب در دوران ولیعهد جدید تشدید شده است.
در هر حال، اقدام جدید بن سلمان، نوعی ظاهرسازی مطلق با هدف القای شعار"تغییر" صورت می گیرد. مستندات موجود نشان می دهد بر خلاف ظاهرسازی های بن سلمان، نقض حقوق بشر و جنایات سعودیها در منطقه طی سالهای اخیر به نقطه ی اوج خود رسیده است.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات