صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۵۷۳۵

عدم مشارکت سعد الحریری در انتخابات و انحلال احتمالی جریان "المستقبل"

"سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل از دو روز پیش که به بیروت بازگشته است، دیگر به تفریح‌ها و دورهمی‌های دوستانه سرگرم نیست. بلکه برنامه کاری این نخست‌وزیر اسبق، شاید برای نخستین بار، به صورت جدی چیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، به نقل از الاخبار، دستور کار دیدارهای الحریری در روز گذشته شامل خودانتقادی یا بررسی موضوعات نبود بلکه ارائه گزینه‌های مدنظرش بود از عدم تمایل برای شرکت در انتخابات پارلمانی گرفته تا انحلال "ماشین‌های اطلاع‌رسانی و هماهنگ‌کننده‌های اداری و تشکیلاتی و جریان به طور کلی". از اظهارات سعد الحریری، که برنامه‌های خود را به یکباره اعلام نکرد، اینگونه استنباط می‌شود که "هر احتمالی وجود دارد".

سعد الحریری در دومین روز سفر خود دو دیدار جداگانه و چندین ساعته با فراکسیون پارلمانی المستقبل و دفتر ریاستی آن ترتیب داد که طی آنها، نتایج ناامیدکننده‌ای که او و جریانش از سال 2005 و از طریق سیاست‌ها و ائتلاف‌های اشتباهی در معرض‍‌شان قرار گرفته‌اند، مطرح شد.

در جریان بررسی‌هایی که درباره واقعیت مالی، تشکیلاتی، سیاسی و جایگاه مردمیِ جریان المستقبل 2صورت گرفت، همه نمایندگان به این یقین رسیدند که تصمیم نهایی شده است "جریان المستقبل هیچ جایگاهی در انتخابات آتی ندارد". این، مهم است و بقیه جزئیات است.

برخی نمایندگان جریان المستقبل به سعد الحریری تأکید کردند که "تصمیم او برای عدم نامزدی یا پذیرش فهرست‌ها غیرمنطقی و غیرقابل قبول است. این یک تصمیم ظالمانه است و پیامدهای بسیاری برای مردم( هواداران) و یا طایفه و یا این جریان دارد." شماری از نمایندگان المستقبل با رد شایعاتی درباره میزان محبوبیت این جریان در میان مردم، خاطرنشان کردند که "در مناطق خودشان آرای انتخاباتی بسیاری دارند و این چیزی است که به آنها در نبود جایگزین، کمک می‌کند." ولی سعد الحریری از این گفته‌ها قانع نشده و تأکید کرده است "ترجیح می‌دهد هیچ موضع رسمی از سوی این جریان اعلام نشود." همچنین به نقل از الحریری گفته شده است که قصد دارد کنفرانسی مطبوعاتی برای اعلام رسمی موضع برگزار کند.

منابعی در جریان المستقبل اعلام کردند "نارضایتی‌های زیادی در میان هماهنگ‌کننده‌های اداری وجود دارد" و "سخت‌ترین گام در جزیئات اجرایی است که سازو کار آن هنوز مشخص و تعریف نشده است" و افزون بر آن، "خیلی موضوغات نامفهوم به نظر می‌رسند".

قرار است سعد الحریری در روزهای آتی سفر خود را تکمیل کند و احتمال دارد او با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و نبیه بری، رئیس پارلمان دیدار کند. بر این اساس، سعد الحریری روز گذشته با نبیه بری تماس تلفنی برقرار کرد و بری از او خواست بعد از پایان سفرش، دیداری دوجانبه داشته باشند.

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات