صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۵۸۰۲

جهش آمار خودکشی و روان‌پریشی در میان نوجوانان اسرائیلی

افزایش آمار روان‌پریشی و مشکلات روانی منجربه خودکشی در میان کودکان و نوجوانان اسرائیلی رسانه‌های این رژیم را هم به وحشت انداخته است.
جهش آمار خودکشی و روان‌پریشی در میان نوجوانان اسرائیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت،یانت تارنمای روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی با اعلام نگرانی از این شرایط نوشت: طی سال گذشته میلادی 820 کودک و نوجوان اسرائیلی به دلیل تلاش برای خودکشی تحت درمان روانپزشکی قرار گرفته‌اندکه 37 درصد از آنها زیر 14 سال بودند، این در حالی است که طی 12 ماهه سال 2020 بیش از 13 هزار پرونده اقدامات خشونت آمیز علیه کودکان و نوجوان به ثبت رسیده است.

این روزنامه عبری زبان با استناد به آمار سالانه شورای امور کودکان رژیم صهیونیستی از شرایط بسیار بد و گسترش مصرف مواد مخدر و خشونت و فقر در میان خانواده‌های صهیونیست پرده برداشت.

براساس آمارهای اعلام شده، 32.9 درصد از جمعیت رژیم صهیونیستی در سال 2020 را کودکان و نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می‌دادند که 28.7 درصد از آنها زیر خط فقر زندگی کردند.

این در حالی است که میانگین کودکان فقیر در سال 2021 به 31.2 درصد افزایش یافته است، امری که نشان می‌دهد از هر 3 کودک در اسرائیل یکی زیر خط فقر رقرا دارد.

آمارهای پلیس اسرائیل هم نشان می‌دهند، 13 هزار 101 پرونده جنایی به دلیل جرایم علیه کودکان به ثبت رسیده است که هزار و 27 مورد آن درون خانوادگی بوده‌اند در حالی که 81 درصد از پرونده‌های که در این رابطه در اسرائیل منجر به بازجویی شده مربوط به تعرض‌های جنسی به کودکان و نوجوان بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش که به خودی خود بیانگر اوضاع بسیار وخیم  اجتماعی و خانوادگی در رژیم صهیونیستی است، می خوانیم: میانگین کودکانی که به همراه مادران خود در سال 2021 مجبور در پناهگاه‌های زنان مورد خشونت قرار گرفته زندگی کردند، 10 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است، در حالی که میانگین کودکان و نوجوانان مورد خشونت قرار گرفته نیز در این مدت 19 درصد افزایش پیدا کرده است.

میانگین استعال دخانیات در میان نوجوانان 15 تا 17 سال اسرائیلی بین سال‌های 2019 تا 2021 حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که بین ماه‌های مارس تا آوریل 2021 بیش از 21 درصد از والدین از بروز مشکلات روانی در کودکان خود سخن گفته‌اند که شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های متعدد در اسرائیل هم در شکل‌گیری آن دخیل بوده است.

اطلاعات پزشکی منتشر شده هم حکایت از آن دارند که در سال 2021 شاهد افزایشی در حدود 39 درصدی در میان جوانان اسرائیلی مبتلا به افسردگی بودیم، در حالی که شمار نوجوانان مبتلا به اضطراب هم 33 درصد افزایش یافته‌اند.

آمار بیمارستان‌های اسرائیل نشان می‌دهند که 820 کودک و نوجوان در سال 2020 به دلیل تلاش برای خودکشی مورد معالجه قرار گرفتند  براساس آمارهای منتشر شده هرچه سن بالاتر می‌رود شمار خودکشی‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که سال 2021 شاهد افزایشی 43 درصدی در میزان ارسال پرونده‌های نوجونان دانش آموز در معرض خطر خودکشی به متخصصان روان شناس مدارس بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات