صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۵۸۱۳

فعال سیاسی یمنی؛ دهان مدعیان حقوق بشر با دلارهای نفتی بسته شده است

حملات هوایی متجاوزان و اقدامات ددمنشانه آنها طی روزهای گذشته علیه زنان و کودکان یمنی تشدید شده است اما آنها در به زانو درآوردن ملت یمن و انزوای آن از جهان ناتوان و عاجز مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، متجاوزان طی مدت هفت سال از همه ابزار‌های جنایتکارانه و تروریستی علیه ملت مظلوم و بیگناه یمن به ویژه زنان و کودکان استفاده کردند و هدف آن‌ها شکستن اراده و عزم آنهاست، اما ملت یمن با مقاومت و اصرار بر حاکمیت، سرزمین و استقلال خود، جهانیان را شگفت زده کردند.

اقدام متجاوزان در هدف قرار دادن ساختمان ارتباطات در استان الحدیده یمن و قطع ارتباطات اینترنتی و قطع ارتباط یمنی‌ها با دنیا، تشدید محاصره اقتصادی، راهزنی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و هدف قرار دادن زیرساخت‌های یمن با انزجار افکار عمومی جهانی روبرو شده است. این تشدید حملات به مثابه ترجمان عملی پروژه‌های عادی سازی با رژیم صهیونیستی است که کشور‌های اسلامی را هدف قرار گرفته است. حملات آن‌ها به دنبال سفر رئیس رژیم صهیونیستی به کشور کوچک امارات و همسویی نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی که در کنار جلاد علیه قربانی ایستاده و در رأس این سازمان‌ها شورای امنیت قرار دارد، رخ داد.

این در حالی است که نیرو‌های یمنی به متجاوزان درباره ادامه تشدید حملات هشدار داده اند و اینکه هر حمله را با حمله متقابل پاسخ خواهند داد. نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند که تماشاگر قربانی شدن ملت یمن نخواهند ماند و با همه ابزار و وسایل در راستای تنبیه متجاوزان حرکت خواهند کرد.

در این راستا «ورده سعد» خبرنگار خبرگزاری مهر گفتگویی با «عمار الخراشی» فعال سیاسی یمنی انجام داده است که شرح آن در زیر می‌آید؛

* تشدید حملات وحشیانه و خونین و غیرانسانی به یمن طی روز‌های گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یمن مظلوم در معرض تشدید خطرناک و کشتار وحشیانه و انزوای بین المللی و رسانه‌ای است که متجاوزان آن را تحمیل کرده اند. متجاوزان بدون اینکه ندائی در حمایت از مردم مظلوم یمن به گوش برسد، مرتکب جنایت و کشتار می‌شوند. طی مدت هفت سال گذشته، متجاوزان از همه ابزار‌های جنایتکارانه و تروریستی ضد ملت بی گناه یمن به ویژه زنان و کودکان استفاده کرده اند و هدف آن‌ها شکستن عزم و اراده ملت یمن است، اما ملت یمن دنیا را با مقاومت، اصرار بر سرزمین و حاکمیت و استقلالش شگفت زده و غافلگیر کرد.

*چرا این حمله با دیگر حملات متفاوت است؟ چرا به دنبال بستن دهان جهانیان در قبال جنایاتی که علیه ملت یمن مرتکب می‌شوند، هستند؟

ملت یمن هفت سال است که در معرض حملات جنایتکارانه و وحشیانه قرار دارد، اما در این روزها، متجاوزان اقدام به هدف قرار دادن شبکه‌های ارتباطاتی ویژه تلفن همراه G S M و C D A M کرده اند. آن‌ها همچنین ساختمان ارتباطات بین المللی و شبکه اینترنت را به شکل عامدانه هدف قرار داده اند تا ارتباط یمن مظلوم را از دنیا قطع کنند تا هر جنایت و کشتاری که خواستند مرتکب شوند بدون اینکه جهان اطلاعی داشته باشد که در یمن چه می‌گذرد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن درگاه اینترنتی و ارتباطات بین المللی به دنبال ساکت کردن ملت یمن و ممانعت از ارسال تصاویر جنایت شنیع و جنایتکارانه ائتلاف برآمدند.

بسیاری از سازمان‌های بین المللی در سفر به یمن با چشم خود شاهد جنایات وحشیانه و بمباران خونین و کشتار شهروندان بیگناه و نابودی کامل زیرساخت‌ها از سوی کشور‌های تروریست و متجاوز بودند. این حملات بر خلاف کنوانسیون‌های بین المللی است به ویژه آنچه مربوط به حقوق بشر و حقوق کودکان است و در سایه سکوت مطلق این سازمان‌ها و نیز نبود وجدان جهانی و در راستای تلاش‌ها برای نابودی مدافعان یمن رخ می‌دهد.

*درباره هدف قرار دادن زندانی در استان صعده از سوی متجاوزان چه نظری دارید؟

درباره جنایتی که ائتلاف سعودی علیه زندانیان در زندان صعده انجام داد، واقعیت این است که آن‌ها می‌دانستند که این زندان است و اطلاعات و مختصات این زندان به کشور‌های ائتلاف سعودی از طریق سازمان‌هایی که چند روز قبل از زندان بازدید کرده بودند، داده شده است. این نشان دهنده حمله شدید به رهبری واشنگتن برای ارتکاب کشتارجمعی و کشتار‌های وحشیانه است بدون اینکه احدی بداند که در یمن چه رخ می‌دهد.

اوضاع در یمن بسیار بغرنج شده است و این در نبود سوخت مراکز و خدمات رسانی نمود پیدا می‌کند و در رأس آن هم بخش بهداشتی است. این مسائل همچون هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در سایه سکوت کامل سازمان‌های بین المللی رخ می‌دهد. شاهد سکوت شرم آور سازمان ملل هستیم که حتی اقدامی برای محکومیت و ابراز انزجار هم انجام نمی‌دهد. در حقیقت، دلار‌ها این مدعیان حقوق بشر را ساکت کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات