صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۶۰۴۰

رمزگشایی از چراغ سبز اردوغان به رژیم صهیونیستی

تلاش‌های اردوغان برای افزایش تعاملات و همکاری با رژیم صهیونیستی را می توان به از دست رفتن جایگاه وی در اذهان عمومی مردم ترکیه نسبت داد. از دست رفتن جایگاه سیاسی و مدیریتی وی در داخل ترکیه منجر به آن شده تا برای باقی ماندن در عرصه قدرت دست به هر خطای آشکاری بزند.

رمزگشایی از چراغ سبز اردغان به رژیم صهیونیستی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت؛ دولت اردوغان که همواره سیاست های مختلف و متضادی را برای سیراب کردن و ارضای حس قدرت خود در منطقه دنبال کرده، با اتخاذ سیاست هایی که منطقه را در پاره‌ای از اوقات دچار بحران های شدیدی کرده همواره یکی از خبرساز ترین دولت‌های منطقه بوده است.

دولت اردوغان از جمله دولت‌هایی است که سالهاست با رژیم صهیونیستی ارتباطات مختلفی دارد. بدین معنا که نمی توان گفت همکاری بین دولت ترکیه و رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی به تازگی کلید خورده است. در واقع ارتباطات رژیم صهیونیستی با دولت آقای اردوغان هیچگاه تمام نشده و این روابط بسته به منافعی که آقای اردوغان برای کشورش متصور می شود، ادامه داشته است. علیرغم اینکه در روابط دولت آقای اردوغان با دولتهای مختلف رژیم صهیونیستی همواره فراز و فرودهایی وجود داشته اما آنچه در این بین حائز اهمیت است تداوم رابطه با رژیم جعلی صهیونیستی به دلیل بلند پروازی ها و رویا پردازی‌های آقای رجب اردوغان است.

 

رجب طیب اردوغان همواره تلاش کرده تا ترکیه را در منطقه به بالاترین جایگاه برساند، درحالی که برای رسیدن به چنین جایگاهی همواره دچار اشتباهات تاکتیکی و استراتژیکی شده که یکی از آن اشتباهات تداوم روابط عادی با رژیم صهیونیستی است. بدیهی است اتخاذ سیاست‌های ضد مردمی در منطقه و سیاست‌هایی که با رویکرد جهان اسلام در خصوص رژیم صهیونیستی همخوانی ندارد، نمی تواند آقای اردوغان را در ارتقای کشورش در منطقه کمک کند و محبوبیتی برای این سیاستمدار ترک ایجاد کند.

 

آنچه به عنوان انتقال گاز اسرائیل از ترکیه به اروپا مورد نظر دولت آقای اردوغان قرار گرفته را می توان بخشی از رویاپردازی آقای اردوغان عنوان کرد. به این دلیل که به نتیجه رسیدن پروژه گاز اسرائیل و ترکیه موضوعی زمان‌بر است، به گونه ای که برآوردها نشان می دهد حداقل تا ۱۵ سال آینده این پروژه عملیاتی نمی‌شود. موضوعی که می توان آن را بخشی از خیال پردازی های اردوغان عنوان کرد که گمان می کند با امضای قراردادهای همکاری با رژیم صهیونیستی می تواند به عنوان قدرتی بزرگ درمنطقه بخصوص در بخش انرژی و گاز مطرح شود.

 

 تلاش‌های رجب طیب اردوغان برای افزایش تعاملات و همکاری با رژیم صهیونیستی را می توان به از دست رفتن جایگاه وی در اذهان عمومی مردم ترکیه نسبت داد. از دست رفتن جایگاه سیاسی و مدیریتی وی در داخل ترکیه منجر به آن شده تا برای باقی ماندن در عرصه قدرت دست به هر خطای آشکاری بزند.  رجب طیب اردوغان سعی می‌کند با کمک لابی صهیونیستی در انتخابات آینده ترکیه یک بار دیگر پیروز میدان انتخابات باشد. در حالی که با سیاست های غلط اقتصادی و تورمی که بر اقتصاد ترکیه حاکم گشته وافزایش نارضایتی مردم ازعملکرد این دولت، تحقق چنین آرزویی محال به نظر می رسد.باید به این نکته نیز اشاره شود که اردوغان گمان می کند با نزدیک شدن و عادی سازی روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس چون امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، ترکیه نیز با برقراری روابط بیشتری با اسرائیل وکشورهای حوزه خلیج فارس می تواند اقتصاد تورمی ترکیه را از بحران های آتی نجات دهد، لذا سران کشورهای یاد شده کوشش می کنند تا در رویکرد تازه ای برای شکل‌گیری جبهه ترکی ،اسرائیلی و اماراتی هر آنچه در توان دارند رو کنند. آقای اردوغان نیز در وضعیت بد دولت خود و کاهش محبوبیتش تلاش می کند تا با توسل به این کشورها به نوعی بتواند در داخل ترکیه جایگاهی برای خود دست و پا کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات