صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۳۶۲۵۲

منابع دیپلماتیک خبر دادند؛ درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات اوکراین

منابع دیپلماتیک از درخواست برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درپی به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه خبر دادند.
درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات اوکراین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، به نقل از روسیا الیوم، یک منبع در هیات دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل از برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین درپی به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توسط مسکو خبر داد.

بر اساس این گزارش، اعضای غربی شورای امنیت سازمان ملل نشست اضطراری این شورا جهت بررسی اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک را خواستار شدند.

ایالات متحده آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایرلند و آلبانی از جمله کشورهایی هستند که با استناد به نامه اوکراین به سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شده اند.

«سرگی کیسلیتسا» سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا به همراه نماینده اوکراین را در این نشست اضطراری خواستار شده است.

«توماس گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل با تایید برگزاری این نشست، افزود که شورای امنیت باید از روسیه بخواهد به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین به عنوان یک عضو سازمان ملل احترام بگذارد.

این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل متحد هم پیش از این به اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین واکنش نشان داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای گفت که این تصمیم روسیه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است و با منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

گوترش همچنین حل و فصل نزاع در شرق اوکراین به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب توافقنامه های مینسک را خواستار شد.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است.

ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات