صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۳۶۲۳۰

اخبار ویژه روزنامه‌های ۲ اسفند

روزنامه کیهان**

وقتی دوستان کارتر نگران «نه شرقی، نه غربی» می‌شوند!
روزنامه شرق ادعا می‌کند اصولگرایان، موضوع ارتباطات خارجی ایران را کاملا ایدئولوژیک کرده و توجهی به منافع ملی ندارند.
این روزنامه با ادعای اینکه اصولگرایان، مناسبات دیپلماتیک را به دعواهای سیاسی و جناحی تقلیل داده‌اند، می‌نویسد: سفر اخیر سیدابراهیم رئیسی به روسیه می‌تواند ابعاد مهم استراتژیک داشته باشد؛ اینکه گویا این سفر در شرایطی انجام شده که احتمالا در آینده‌ای نزدیک باید خود را آماده توافق‌نامه‌ای بلندمدت با روسیه کنیم؛ مشابه آن چیزی که با چین امضا شد و چند روز پیش هم حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، از اجرائی شدن آن سخن گفت. به هر روی مشخص است که ایران در دولت رئیسی بنای خود را بر گسترش همکاری‌ها با چند قدرت مهم از جمله چین، روسیه و احتمالا هند گذاشته و می‌خواهد با این سیاست هم ظرفیت‌های جدید سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی بگشاید و هم در نفی سیاست دولت قبل از غرب فاصله بگیرد.
این روزنامه می‌افزاید: «اصولگرایان از آنجا که غرب را به مثابه شر مطلق می‌دانند، می‌خواهند بدیلی برای آن ‌ترسیم کنند و در چند ماهی که از دولت رئیسی گذشته است، نوعی تعجیل برای برقراری ارتباط‌هایی بین‌المللی
با هر کشوری به جز کشورهای غربی مشاهده می‌شود که همه اینها بی‌حرف پس و پیش مورد تایید اصولگرایان قرار دارد و گویی ارتباط گسترده با روسیه و چین در نگاه اصولگرایان نوعی دهن‌کجی به کشورهای غربی و البته به دولت پیشین است که چنین سیاستی در تضاد آشکار با شعار مبنایی انقلاب اسلامی یعنی «نه شرقی، نه غربی» قرار دارد.
به هر روی اصولگرایان در بزنگاه کنونی مسئله ارتباطات خارجی ایران را کاملاً ایدئولوژیک کرده‌اند و در ادامه غرب‌ستیزی مطلق خود، بی‌توجه به منافع بلندمدت ملی، می‌کوشند صرفا واکنشی سیاست‌زده به هشت سال گذشته نشان دهند».
این تحلیل روزنامه شرق به دلایل مختلف فرافکنی یا مغالطه است. اولا اگر ایدئولوژی را به معنای نگاه متصلب و استدلال‌گریز و خلاف منافع ملی در نظر بگیریم چنان که غربگرایان می‌گویند، عملکرد این طیف به‌ویژه ظرف 8 سال گذشته، مجسمه رفتار ایدئولوژیک است، چنان‌که حتی برای به دست آوردن دل آمریکا، حاضر شدند منافع ملی و بدیهی‌ترین اصول قراردادنویسی را پیش‌پای برجام قربانی کنند و با زدن تیترهایی مانند «امضای کری تضمین است»، عوام را فریب دهند. جالب اینکه همین‌ها صاحب‌نظران مستقل و منتقد را که درباره منافذ بزرگ برجام هشدار می‌دادند، با انگ دلواپس و کاسب برجام و... به یک جناح سنجاق کردند و کوشیدند ملاحظات ملی را دعوای جناحی و سیاسی جا بزنند.
ثانیا پادوهای غرب در روزنامه شرق باید توضیح دهند که اگر غرب سیاسی(امپریالیستی) شرّ مطلق نیست، خیر و خوبی‌اش در حق ملت ایران یا سایر ملت‌های مستقل چه بوده است؟! جنگ؟ ترور؟ کودتا؟ تحریم و محاصره اقتصادی؟! کارشکنی و سنگ‌اندازی در برابر پیشرفت ملت‌ها؟!
ثالثا حضرت امام خمینی 16 شهریور 1360 (یک هفته پس از ترور جنایتکارانه شهیدان رجایی و باهنر) درباره اسلام‌شناس شدن ضدانقلاب و صدام و کارتر فرموده بودند، که بی‌مناسبت با نگرانی روزنامه غربگرای شرق برای سیاست نه شرقی، نه غربی نیست: «هیچ ما تزلزل روحی، هیچ نداریم ما؛ هیچ کدام‌مان، بچه‌های کوچکمان ندارند، زن‌ها تزلزل ندارند، جمعیت‌های میلیونی مردم هیچ تزلزلی ندارند. البته آنها هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند؛ ورشکسته هستند، رفته‌اند از بین. خوب ما متوقع نیستیم کسانی که ورشکسته‌اند و فرار کرده‌اند و رفته‌اند، برای ما تعریف کنند. البته بگویند و بیشتر از اینها هم باید بگویند که نخیر، اسلام چطور شد، اسلام. من فکر می‌کردم که اسلام شناسی، قبلاًً یک مقاله‌ای کسی می‌نوشت، می‌شد اسلام شناس؛ چند تا مقاله در روزنامه، در یکجا می‌نوشت، می‌شد اسلام‌شناس؛ گاهی یک کسی یک تاریخی می‌نوشت، می‌شد اسلام‌شناس، بعد کتابسوزی هم می‌کرد؛ مثل کسروی، بلکه دعوی نبوت هم می‌کرد. اسلام‌شناسی تقریباً رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلام‌شناس شده است! آقای سادات هم جزو اسلام‌شناس‌هاست که تشخیص می‌دهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزو اسلام‌شناس‌هاست! در یک جلسه‌ای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان می‌کند این موافق اسلام نیست! خوب معلوم شد که ما اسلام‌شناس داریم که به ابعاد اسلام‌شناسی اضافه می‌شود! فردا بگین هم اسلام‌شناس می‌شود و یا شده است این! هی می‌گویند: موافق اسلام نیست، خوب، شما که اسلام را نمی‌دانید با «صاد» می‌نویسند یا با «سین» می‌نویسند، شما به اسلام چه کار دارید؟ یک کتاب می‌نویسد، بعد می‌گوید من اسلام شناسم، اسلام را من می‌شناسم. یکی یک مقاله می‌نویسد، می‌گوید من اسلام‌شناسم. و‌ اشخاصی که مثلاً، هشتاد سال زندگی کردند، هفتاد سال زندگی کردند، همه‌اش هم در اسلام بودند، نه، اینها نمی‌دانند، لکن آقای کارتر می‌داند
و رفقای ایشان.
حضرت امام(ره) در جای دیگری با اشاره به شعار مرگ بر شوروی تصریح کرده بودند، «نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا هستیم. تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند... خط این بود که اصلا آمریکا منسی (فراموش) بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا‌ آمریکا منسی بشود، خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود».

وقتی غرب‌گدایان درد واقعی‌شان را نمی‌توانند بگویند
یک مهره غربگرا که در بی‌ربط‌گویی و منطق‌گریزی شهره است، می‌گوید: ایران نذر کرده روسیه به اوکراین حمله کند.
صادق زیباکلام نوشت: «ایدئولوژی غرب‌ستیزانه حاکم بر ایران، و لاجرم گذاردن همه تخم‌مرغ‌هایمان در سبد روسیه و چین باعث شده تا ایران از خدا بخواهد روابط میان چین و روسیه با غرب خصمانه باشد. چقدر غم‌انگیز است که چهار دهه بعد از انقلاب، روزی ما در گرو درگیری و دشمنی میان شرق و غرب قرار گرفته است.
چهل‌وسه سال پیش که انقلاب کردیم در فراز آسمان‌ها در پرواز بودیم و با همه وجود باور داشتیم که به‌زودی جهان شاهد تولد یک الگوی جدید و متحول سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، یک نظام مدرن بی‌بدیل، یک پارادایم بی‌سابقه و یک دنیای جدید در برابر شرق و غرب خواهد شد. الگویی که بشریت و شرق و غرب صف خواهند بست تا از آن در سرزمین‌هایشان تقلید کنند.
امروز اما رسیدیم به جایی‌که باید نذر کنیم که روسیه به اوکراین حمله کند، چین با آمریکا بر سر تایوان مشکل پیدا کنند یا اتحادیه اروپا دچار بحران گردد و خلاصه دیگران دچار بدبختی و مصیبت بشوند تا ما در اینجا به یک نوایی برسیم.»
آقای زیباکلام طبق معمول متناقض حرف زده، چرا که از یک سو ادعا می‌کند ایران همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه و چین گذاشته، و از طرف دیگر ادعا می‌کند ایران برای حمله به روسیه نذر کرده است.
روشن است که روسیه خواستار وقوع جنگ در مرزهای خود و پرداخت هزینه‌های سنگین آن نیست. بنابراین منطقی نیست که از یک سو ادعا شود ایران تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه گذاشته و از طرف دیگر گفته شود ایران خواستار درگیر شدن روسیه در جنگ است.
ثانیا آقای زیباکلام اتفاقا فرافکنی کرده و روحیه و اخلاق طیف متبوع خود را به جمهوری اسلامی نسبت داده است؛ چه اینکه طیف متبوع وی به هنگام لشکرکشی‌های آمریکا به افغانستان و عراق، ذوق‌زدگی نشان می‌دادند و به زبان هم می‌آوردند که باید به اردوکشی آمریکا کمک کرد. آنها ضمنا تلقی‌شان این بود که تقویت آمریکا در همسایگی ایران، موجب فشار به جمهوری اسلامی است. درست به همین دلیل هم اشغالگری آمریکا را بهانه‌ای قرار دادند تا در مجلس و برخی مراکز دولت اصلاحات، خوستار تسلیم شدن در برابر آمریکا شوند!
این طیف بعدها به هنگام حضور مجدد در دولت روحانی، همه تخم‌مرغ‌های تدبیر را نذر کدخدای آمریکایی کردند و موجب پسرفت بی‌سابقه اقتصاد کشور شدند. اما حالا که ایران توانسته از عهده تحریم‌های فلج‌کننده و فشار حداکثری دولت‌های آمریکا برآید و مقامات کاخ سفید را علنا مجبور به شکست فشار علیه ایران کند، غرب‌گدایان ماجرا را وارونه ردیف کرده و گسترش دیپلماسی ایران در جهان فراغرب را «گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد چین و روسیه» وانمود می‌کنند تا بلکه از آثار شکست راهبردی آمریکا و تطهیرکنندگان آن کم کنند.
یادآور می‌شود پس از روی کار آمدن دولت جدید، کشور توانسته صادرات نفت را که به زیر چند صد هزار بشکه رسیده بود، مجددا به بالای 1/2 میلیون بشکه برساند و عملا تحریم‌ها را کم‌اثر کند.

***************

 روزنامه وطن امروز**

اراده ایران گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه است
رئیس‌جمهور با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و ظرفیت‌های گوناگون توسعه روابط ایران و ازبکستان، اظهار داشت: تهران بر مبنای این اشتراکات از توسعه روزافزون سطح روابط با همه کشورهای آسیای مرکزی بویژه ازبکستان استقبال می‌کند و هیچ محدودیتی در این زمینه قائل نیست. 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار «سردار عمر زاق‌اف» معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان ظرفیت‌های گسترده همکاری بین ۲ کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، حمل‌و‌نقل، انرژی و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز اراده سیاسی مقامات ۲ کشور بر توسعه و تعمیق همه‌جانبه روابط استوار است و مصمم هستیم با فعال کردن همه ظرفیت‌ها، گام‌های بلندی در مسیر شکوفایی و توسعه ۲ کشور برداریم. 
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات مشترک ۲ کشور می‌تواند در مسیر تامین منافع ۲ ملت و ملت‌های منطقه قرار گیرد. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار ایران و ازبکستان، بر اهمیت تقویت روابط و تعاملات فرهنگی ۲ ملت تاکید کرد و آن را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های تهران - تاشکند در سایر حوزه‌ها دانست. 
«سردار عمر زاق‌اف» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تاشکند بلافاصله بعد از ملاقات روسای‌جمهور ۲ کشور در ترکمنستان، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تدوین کرده است، گفت: با تاکید رئیس‌جمهور ازبکستان هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در این سفر همراه من هستند تا راه‌های اجرایی کردن نقشه راه توسعه همه‌جانبه روابط را بررسی و نهایی کنیم. 
وی با اشاره به اینکه حجم مبادلات ۲ کشور نسبت به سال گذشته ۲,۵ برابر افزایش داشته است، گفت: تاشکند در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل‌و‌نقل و ترانزیت و مناسبات فرهنگی با عزم راسخ به دنبال تعمیق هرچه بیشتر روابط با تهران است. 
***
همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از بیماران فعال شود
رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان نظام پزشکی در راستای حمایت از بیمار، دارای اختیارات قانونی مطلوبی است و این انتظار وجود دارد که از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای ارتقا و اعتلای هر چه بیشتر امر پزشکی در کشور و حمایت از بیمار و پایین آوردن هزینه درمان بهره گیرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی رازداری، مسؤولیت‌پذیری، صرف وقت معتنابه برای بیمار و حسن برخورد با او در کلام و رفتار را از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های اخلاقی یک پزشک دانست و گفت: در ارتقای جایگاه و شأن پزشکان نزد مردم، نحوه برخورد اخلاق‌مدارانه با بیمار و خانواده او از سوی پزشک و کادر پزشکی و فرد منشی، بسیار حائز اهمیت است. 
وی با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های پزشکی در مراجع قضایی دایر است، گفت: در این شعب از قضاتی بهره گرفته می‌شود که با مسائل پزشکی آشنایی دارند؛ البته سازمان نظام پزشکی می‌تواند در امر آموزش قضات پرونده‌های پزشکی به شیوه‌های مختلف در قبل و حین خدمت آنها، به دستگاه قضایی کمک کند و ما نیز از مشارکت آنها استقبال می‌کنیم. 
***
دستگیری عامل پخش صوت هنجارشکنانه در بازار رضا(ع)
روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات دقیق و پیچیده اطلاعاتی، فنی و عملیاتی پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، عامل پخش صوت حاوی محتوای سخیف و هنجارشکنانه علیه مسؤولان نظام در شامگاه ۲۰ بهمن سال جاری در بازار رضا(ع) مشهد که از عوامل گروهک پلید و جنایتکار منافقین است، دستگیر شد. 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بنا بر مستندات کشف شده از محل اختفای نامبرده، این فرد در صدد انجام اقدامات ضدامنیتی و هنجارشکنانه دیگری نیز بوده که در تور اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) گرفتار آمده است. بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه استان خراسان رضوی، برادر فرد دستگیر شده از منافقین به هلاکت رسیده در عملیات مرصاد بوده است. 
این اطلاعیه در پایان تاکید کرده است: پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه در تعامل و هم‌افزایی با سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری و همراهی ملت ایران، با آمادگی کامل هرگونه اقدام ضد امنیتی و هنجارشکنی علیه ارزش‌های انقلابی و ملی را رصد و قاطعانه با آن برخورد می‌کنند.

**************

روزنامه خراسان**

عقب نشینی دلار به کانال 25 هزار تومان
اقتصادنیوز- بازار ارز تهران دیروز با خوش بینی نسبت به نهایی شدن مذاکرات هسته ای شاهد عقب نشینی قیمت دلار به کانال 25 هزار تومان بود. قیمت این ارز در بازار 370 تومان پایین رفت و روی 25 هزار و 750 تومان قرار گرفت. در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار 408 تومان ارزان و به قیمت 24 هزار و 178 تومان معامله شد.
 
گوشت قرمز در بسته بندی کوچک در بازرگام عرضه می شود
تسنیم- شاه میری، قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره دلیل تاخیر در ارسال برخی از کالاهای اساسی سامانه بازرگام یا موجود نبودن آن ها اظهار کرد: مشکلات تامین برخی از محصولات سامانه بازرگام تا روز سه شنبه رفع می‌شود و کلیه محصولات تنظیم بازاری با قیمت مصوب موجود خواهد شد. وی افزود: با توجه به این که اندازه برخی از گوشت های قرمز موجود در این سامانه بزرگ بود و امکان استفاده از آن برای برخی از خانوارها فراهم نبود با شرکت پشتیبانی امور دام وارد گفت وگو شدیم تا این محصولات را در اندازه های کوچکی برای توزیع هوشمند در اختیار مردم قرار دهد.
 
پراکندگی جغرافیایی بسیار پرمصرف های برق
فارس- سخنگوی صنعت برق گفت: نیمی از مشترکان بسیار پرمصرف برق، در تهران بزرگ، غرب مازندران و مشهد متمرکز شده‌اند.
 
قاچاق کماکان چند صد میلیون دلاری پوشاک!
فارس- معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این که فقط در پاییز امسال، حدود 2500 بازرسی در سطح عرضه در سراسر کشور انجام شد،اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که قاچاق پوشاک انجام شده در سال جاری حدود 300 تا 500 میلیون دلار باشد.

  **************

 روزنامه ایران**

بازگشت پیکر ۶۴ شهید دوران دفاع مقدس به کشور

   خبر اول اینکه، همزمان با ۲۵ ماه رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که مصادف با هشتم اسفندماه است، پیکر‌های مطهر ۶۴ شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی فکه، جزیره مجنون، شرق دجله و شلمچه توسط گروه‌های تفحص کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کشف شده‌اند، در مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی بازخواهند گشت. در این روز، کاروان‌های راهیان نور و مردم شهیدپرور شهر‌های مناطق آبادان و خرمشهر با حضور نیرو‌های مسلح به استقبال شهیدان خواهند رفت. این شهدا در عملیات‌های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در سال پایانی جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

اعترافات جاسوس-خبرنگاری که برای تخریب چهره ایران کار می‌کرد

  خبر دیگر اینکه،  یک رسانه عربی اعترافات خبرنگار لبنانی بازداشت شده که به نفع رژیم صهیونیستی و علیه ایران و حزب‌الله فعالیت داشت را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، شبکه لبنانی المنار جزئیاتی درمورد محمد شعیب، خبرنگار لبنانی متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. او متولد شهر صیدا در سال 1985 میلادی است و اواخر ماه گذشته بازداشت شد. این شبکه لبنانی به نقل از منابع امنیتی اعترافات او را منتشر کرده است. محمد شعیب در شبکه‌ها و پایگاه‌های خبری مختلفی از جمله شبکه الجرس، سایت لبنان 24 و شبکه جرودی مدیا فعالیت داشته است، او در یک سایت اینترنتی آگهی استخدام شرکت خارجی را می‌بیند و پس از تماس با آنها به او پیشنهاد نوشتن مقالات در ازای گرفتن حقوق ماهیانه را می‌دهند. در این اعترافات آمده است: خبرنگار لبنانی قبل از اینکه فعالیتش را آغاز کند یک شماره انگلیسی متعلق به شخصی به‌نام «تام» که اسرائیلی است با او تماس می‌گیرد، تام در توضیح وظایف این خبرنگار به او می‌گوید که باید در خصوص مسائل سیاسی مورد اختلاف در لبنان گزارش تهیه کند و این گزارشات باید در راستای منافع کشورهای عربی خلیج {فارس} و علیه ایران و حزب‌الله و جنبش حماس باشد و همچنین اصطلاحاتی به کار ببرد که نشان دهد کشور لبنان از سوی ایران اشغال شده است. تام از محمد شعیب می‌خواهد که مقالات و گزارشات خود را در سایت «الکلمه آنلاین»، سایت «لبنان 24» و شبکه «صوت لبنان» منتشر کند و در ازای هر مقاله 50 تا 75 دلار دریافت کند.

دلسوزی اصلاح‌طلبان برای جاسوسان امریکایی

  شنیدیم که، مشرق نیوز گزارش داد که روزنامه آرمان در مطلبی به قلم «علی خرم» فعال اصلاح‌طلب با نقل یک خبر تکذیب شده از رسانه‌های غربی، نوشت: «ظرف چند روز گذشته اخبار متناقضی از توافقات برجام در وین به گوش می‌رسد. آنچه در وین گفته می‌شود توافق برای بازگشت ایران به غنی‌سازی زیر پنج درصد و توقف غنی‌سازی‌های بالاتر مثل 20 درصد و 60 درصد است. براساس گزارش رویترز، این اقدام ایران بعلاوه آزاد کردن همه ایرانی- امریکایی‌های زندانی در ایران می‌تواند زمینه‌ساز آزاد شدن 7 میلیارد دلار موجودی ایران در بانک‌های کره‌جنوبی شود. یقیناً همه مردم ایران از توافقات بین‌المللی و از جمله توافق روی برجام خوشحال می‌شوند و اگر یک زندانی ایرانی – امریکایی هم آزاد شود، وجدان انسانی مردم ایران بیشتر خوشحال می‌شود.» جدای از آنکه وی این ادعای تکذیب شده رویترز را باور کرده است، این سخنان به این معنی است که ایران به ناحق و در اقدامی ظالمانه، جاسوس‌های دوتابعیتی را بازداشت و محاکمه و زندانی کرده است و حالا می‌بایست برای خوشحالی وجدان انسانی خود آنها را آزاد کند!

طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار مجلس

  با خبر شدیم که، طرح تغییر ساعت رسمی کشور با یک فوریت ثبت و با امضای ۲۴ نماینده به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد و در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در صورت تصویب نهایی این طرح دیگر ساعت رسمی کشور از اول فروردین تا پایان نیمه نخست سال یک ساعت به جلو نخواهد رفت.

توقیف محموله قاچاق روغن خوراکی به مقصد کشورهای همسایه

  خبر رسیده که،  صبح دیروز رزمندگان پایگاه دریایی امام علی(ع) نیروی دریایی سپاه چابهار، موفق شدند پنج فروند شناور حامل روغن خوراکی قاچاق را که به مقصد یکی از کشورهای همسایه بارگیری شده بود، توقیف کنند. فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار با اعلام این خبر گفت: طبق رصدهای اطلاعاتی انجام شده این باند قاچاق سازمان‌یافته که محموله روغن خوراکی را به میزان ۱۰۰ تن از طریق مسیر دریایی و با استفاده از ۴ فروند شناور باری از مبدأ یکی از روستاهای ساحلی چابهار بارگیری کرده بود به مقصد یکی از کشورهای همسایه در حال حرکت بود.

کشف خط لوله انتقال سوخت قاچاق

  دست آخر اینکه،  جانشین مرزبانی هرمزگان از کشف خط لوله ۴ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق توسط مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس خبر داد. سردار عبدالله لشکری در این باره توضیح داد: این خط لوله که توسط قاچاقچیان در زیر ماسه‌ها و آب دریا پنهان شده بود، با انجام عملیات اطلاعاتی در سواحل سورو کشف شده است. وی با بیان اینکه قاچاقچیان با استفاده از این خط لوله، سوخت را از ساحل به شناورهای متخلف منتقل می‌کردند، گفت: لوله‌گذاری از ساحل به دریا یکی  از شگردهای قاچاقچیان سوخت در هرمزگان است و ظرف یکسال گذشته بیش از ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری کشف شد که عمده آنها در شهرستان سیریک واقع در ۱۷۵کیلومتری شرق استان بوده است.

**************

روزنامه شرق**

شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات تعیین شد
شرق: طی انتخابات روز جمعه 29 بهمن شورای مرکزی و بازرسین «حزب پیشرو اصلاحات» به شرح زیر تعیین شدند:
1-آقای علی صوفی 2- آقای احمد خرم 3-آقای سیاوش قهوه‌چیان 4- آقای علی‌اصغر زبردست 5- خانم صغرا اصغرنیا 6-آقای محمد صفری 7-آقای محمدرضا مروارید 8-خانم مهستی آدینه‌زاده 9- آقای مصطفی ایزدی 10-آقای ابراهیم رضائی‌بابادی 11-خانم نگار باستانی 12-آقای اسماعیل داودی‌شمس 13-آقای محمد افخمی 14-آقای مصطفی خانزادی 15-آقای مهدی سعیدالذاکرین 16-آقای عقیل عزتی‌گرگری 17-آقای سیدمیکائیل محمدی 18-آقای کوروش فولادی 19-آقای اصغر زارع‌کهنموئی 20- آقای یدالله مرسلی 21-آقای مقصودقلی مقصودلو 22- آقای اکبر نعمتی 23-آقای عبدالناصر میرچی 24-آقای حسین طوسی 25-آقای سعید آگاه 26-آقای علی‌اکبر عمارلو 27آقای نصرالله جان‌افزائی 28-آقای محمد رخشانی 29-آقای وحید رعدی 30-آقای عباس پهلوان 31- آقای محسن رضائی‌گهر علی‌البدل‌ها: 1- آقای کاوس آئینه‌نگینی2-آقای حمیدرضا صفری 3-آقای علیرضا کریمی‌لاریمی 4-آقای سیدصادق شیرنگی 5-آقای حامد خورسید نیشابوری 6- آقای مهدی ابراهیمی‌بلواری 7- آقای امیرحسین شجاعی بازرسان: 1- آقای یعقوب روشن‌تاب 1-آقای محمدرضا زارع‌زردینی 2- آقای سیدحسین میرکاظم‌زاده 3- اعضای علی‌البدل: 1-آقای کمال احمدی 2-آقای صالح دلدم.

محمود ‌صادقی مطرح کرد
توصیه خاتمی به تشکیل چند حزب فراگیر در جبهه اصلاحات

خبر سراسری: محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره کناررفتن خاتمی از رهبری اصلاحات گفت: «در دو ملاقات اخیری که ما با آقای خاتمی داشتیم‌من چنین چیزی برداشت نکردم که ایشان بخواهند از جایگاه خود کنار بروند». ‌او افزود: «فرض این مسئله خیلی قابل تحقق نیست، الان در جبهه اصلاحات تعدادی از اشخاص حقیقی و عضو در واقع از طریق رایزنی و حداقل مشاوره و بعضا معرفی آقای خاتمی عضو شده‌اند. توصیه آقای خاتمی نیز این بوده است که ادغام‌هایی صورت بگیرد و چند حزب گسترده‌تر و فراگیرتر با ادغام احزاب کوچک‌تر انجام شود.

**************************************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات