صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۳۶۱۸۲

ادعای دروغین اروپا

مقامات اروپایی مدعی شده اند که فرضیات قطع جزئی یا کامل گاز روسیه را در صورت تشدید تنش‌ها بر سر بحران اوکراین بررسی کرده‌ اند.

مقامات غربی  مدعی هستند که وقوع نبرد اوکراین، تاثیری در معادلات انرژی در محدوده جغرافیایی اتحادیه اروپا نخواهد داشت! در آخرین این موارد، "آرزولا فن در لاین "رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با اشاره به تبعات احتمالی تشدید تنش‌ها میان مسکو و غرب اعلام کرده است که کشورهای عضو اتحادیه بدون گاز روسیه می‌توانند زمستان خود را سر کنند.
مقامات اروپایی مدعی شده اند که فرضیات قطع جزئی یا کامل گاز روسیه را در صورت تشدید تنش‌ها بر سر بحران اوکراین بررسی کرده‌ اند. با این حال موسسات انرژی و بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که چنین تصوری بیشتر نوعی ژست سیاسی محسوب می شود. قطعا  مشارکت آلمان و دیگر اعضای ناتو در منازعه ی احتمالی روسیه و اوکراین، منجر به آسیب پذیری آنها در حوزه ی انرژی می شود. به عنوان مثال، مواضع نه چندان شفاف اولاف شولتس صدراعظم آلمان در خصوص این بحران که گفته می‌شود به سرنوشت پروژه گازی «نورد استریم۲» مرتبط می‌شود به اضافه گلایه‌های کی‌یف از برلین در خصوص عدم مشارکت لازم در تجهیز ارتش اوکراین منشا اصلی انتقادات اوکراینی ها از برلین محسوب می شود.
فراتر از آن، حتی اگر  زمستان امسال ( با فرض اینکه بحرانی میان روسیه و اوکراین رخ دهد )، اروپاییان مشکلی در حوزه ی تامین انرژی نداشته باشند ،قطعا در ماههای آتی این بحران با ابعادی گسترده تر در برابر اروپاییان ظهور و بروز پیدا خواهد کرد. نکته ی جالب توجه اینکه بر خلاف ادعای مقامات غربی، نظرسنجی ها در اروپا نشان می دهد که شهروندان این مناطق بر خلاف سیاستمداران پر ادعای خود نگران بحرانهای ناشی از قطع گاز روسیه و آثار  آن بر معادلات اقتصادی و معیشتی خود هستند. روسیه از دیرباز تامین کننده عمده انرژی و بویژه گاز برای کشورهای اروپایی بوده و بحران اوکراین به گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال قطع یا کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا دامن زده است.
 
حنیف غفاری 
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
0
0
ادعای دروغین اروپاییها! اروپاییهای به ظاهر متمدن و اتو کشیده فقط در صفحه ی تلویزیون خیلی مودب و با صداقت هستند. ولی در آنروی سکه خبیث و کثیف و دروغگو و دزد می باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
0
اروپا که نه صادق است و نه آمین، پس مطرح کردن ادعای دروغین اروپا مثل اینست که بگویید شیره ی انگور شیرین است. اگر اروپا صداقت بخرج داد تعجب کنید.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات