صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۶۲۸۶

امیرعبداللهیان: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به بحران اوکراین نوشت: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه حل نمی‌دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پی تحولات صحنه اوکراین، صبح امروز در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیف ضمن اطلاع از اوضاع میدانی در اوکراین، از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در آن کشور و همچنین دیپلمات‌های کشورمان و خانواده های آنهاکسب اطلاع کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی توصیه های لازم در خصوص ایرانیان مقیم، خصوصا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین و ضرورت ارائه خدمات 24 ساعته سفارت به هم میهنان مقیم را مورد تاکید قرار داد.
امیرعبداللهیان همچنین در زمینه ایجاد تسهیلات لازم در زمینه مهر خروج دانشجویی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در اوکراین، فارغ از  دستورالعمل های موجود و با توجه به وضعیت اضطراری پیش آمده، دستورات لازم را به سفیر کشورمان در اوکراین ابلاغ کرد.
خاطر نشان می سازد این دومین تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان به دنبال تماس هفته گذشته با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیف و به دنبال شرایط بحرانی پیش آمده در این کشور می باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات