صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۶۳۰۲

آشکار شدن اختلاف بین امارات و رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی سرخوش از صلح آبراهام در پی بسط و نفوذ خود در غرب آسیا بوده است. ایجاد ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و جنوب ایران جزو برنامه های امنیتی رژیم صهیونیستی می باشد.

رژیم صهیونیستی سرخوش از صلح آبراهام در پی بسط و نفوذ خود در غرب آسیا بوده است. ایجاد ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنوب ایران جزو برنامه های امنیتی رژیم صهیونیستی می باشد. در این میان امارات متحده عربی زودتر از بقیه کشورها روابط خود را با این رژیم علنی کرد.  اقدام امارات خیانت آشکار به منطقه و بخصوص به آرمان های فلسطین بود. از نکات اصلی ایجاد ارتباط امارات با اسرائیل، عدم سازگاری این موضوع با ناسیونالیسم عربی بود که حکام امارات متحده آن را نیز نادیده گرفتند.

حال پس از چند ماه از این ارتباط  شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در این رابطه اعلام کرد از حدود 12 روز دیگر تمام پروازهای شرکت‌های اسرائیلی از فرودگاه بین گوریون به دوبی متوقف خواهند شد.
به نوشته این رسانه عبری زبان به دلیل اختلاف بر سر نحوه تامین امنیت پروازهای شرکت‌های هوایی اسرائیل که بین (فلسطین اشغالی) و امارات متحده عربی پرواز می‌کنند، از روز 8 مارس این پروازها به مقصد دوبی متوقف خواهند شد و به جای آن تمام پروازها در فرودگاه ابوظبی به زمین خواهند نشد.
شرکت هوایی آرکیا هم در واکنش به این بحران امنیتی هم اعلام کرد راه حلی برای ادامه برقرای این پروازها به دوبی پیدا نشده است و این شرکت تمام پروازهای خود را به مقصد فرودگاه ابوظبی انجام خواهد داد و مسافران این شرکت می‌توانند بقیه مسیر را که حدود 45 دقیقه است بوسیله اتوبوس‌‌هایی که برای آنها تدارک دیده می‌شود، طی کنند.
گفتی است اعتراض نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به تدابیر امنیتی موجود در فرودگاه دوبی باعث شد تا پروازهای انجام گرفته سه شرکت هوایی اسرائیلی به دوبی به یک پرواز در هفته تقلیل یافته و اکنون نیز مقرر شد از 8 مارس به طور کامل متوقف شوند.
به نوشته این رسانه عبری زبان به رغم روابط گرم موجود بین دو طرف، اما اختلاف نظر قابل توجهی در زمینه مسایل امنیتی وجود دارد.

نکته پایانی این است که غرب آسیا از لحاظ ایدئولوژی و امنیتی هیچگاه محل مناسبی برای رژیم صهیونیستی نخواهد بود. این رژیم همواره از این دو جهت با منطقه در تعارض آشکار است. شاید در ظاهر امارات متحده عربی با این رژیم ارتباط برقرار خواهد کرد اما هیچگاه این موضوع مورد پذیرش مردم منطقه نخواهد بود و از طرفی هزینه های امارات متحده نیز چه به لحاظ امنیتی و چه به لحاظ میزان نفوذ خود در بین کشورهای دیگر افزایش پیدا خواهد کرد. امرز نگاه به امارات در بین مردم منطقه برگرفته از یک کشور خیانتکار به آرمان و هویت عربی است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات