صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۳۶۶۶۸

با نگاه به ظرفیت‌های اقتصادی باید تحریم‌ها را بی‌اثر کرد

به نقل از صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با نگاه به ظرفیت‌های اقتصادی و تاکتیک باید تحریم‌ها را بی اثر کرد، نباید منتظر گفتگوهای وین ماند.
وی بیان کرد: وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم دو دستور کار مشخص برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور دارد؛ در سطح اول تمام وزارتخانه‌های دولتی در قالب برنامه اقتصادی که دنبال می‌کنند تمرکز و توسعه پایدار اقتصاد در کشور است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با نگاه به ظرفیت‌های اقتصادی و تاکتیک باید تحریم‌ها را بی اثر کرد، نباید منتظر گفتگوهای وین ماند و اقتصاد کشور را گره به نتایجی که آنجا حاصل می‌شود، زد و در عین حال دستگاه دیپلماسی و در نظام تعیین شده و به ما اعلام شده است و آن تداوم گفتگوها در وین برای لغو تحریم است.
امیرعبداللهیان افزود: پس به طور همزمان دولت جمهوری اسلامی برنامه ثابت و بی اثر کردن تحریم‌ها و توسعه پایدار اقتصادی کشور را دنبال می‌کند و هم زمان مذاکرات جدی برای لغو تحریم‌ها.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ آنچه از طرف مقام معظم رهبری برای شعار سال مطرح شده مورد توجه جدی ما در دستگاه دیپلماسی طی روزهای آینده است. دستیاری در حوزه فناوری و دانش بنیان در حوزه وزارت دستگاه وزارت خارجه منصوب خواهیم کرد و از ظرفیت فراوانی که در این حوزه جوانان خلق کرده اند در بازار جهانی استفاده خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات