صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۷۱۵

ضرغامی: اولین شناور کروز همزمان با عید فطر راه‌اندازی می‌شود

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، اظهار داشت:گردشگری سالم‌ترین و ارزان‌ترین تفریح و مطالبه مردم است که نظام باید حداقل‌های آن را برای مردم فراهم کند. یک بُعد مربوط به گردشگری خارجی است که خوشبختانه در این دولت مسئله ویزا حل شد. درباره جام جهانی قطر هم با فرصت‌هایی که برای گردشگر خارجی فراهم می‌شود، برنامه‌ریزی لازم را داریم.
وی افزود: در حوزه گردشگری داخلی، اولین مسئله بحث اقامتگاه‌هاست. خوشبختانه در روز دوم تعطیلات نوروز تمام اقامتگاه‌های رسمی ما پر شده بود و تهران هم جزو شهرهایی بود که برایش تبلیغ کردیم. تهران همیشه در ایام نوروز ۲۰درصد پذیرش مسافر دارد، اما امسال در تعطیلات دیدیم که استقبال خوبی شد و هتل‌های بزرگ تهران صددرصد و بقیه هتل‌ها بین ۶۰ تا ۷۰درصد پر شدند.
ضرغامی گفت: بحث مراکز اقامتی خیلی مهم است، هر چند که دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتند و مانع بحران شدند. 
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل هم مهم هستند و باید تقویت شوند. تا زمانی که اینها تقویت نشوند نمی‌توانیم انتظار پیشرفت و رونق گردشگری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: گردشگری دریایی تقریبا در کشور ما صفر است. چند روز قبل با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی جلسه خوبی داشتیم. تلاش می‌کنیم تا بخش خصوصی را تقویت کنیم. استانداران هم همکاری خوبی دارند.
ضرغامی ادامه داد: تعداد بالای گردشگر نوروزی در استان‌های جنوبی ما نشان داد که مردم به گردشگری دریایی علاقه‌مند هستند. چه گردشگری ساحلی، چه گردشگری درون مرزی و چه گردشگری خارجی و فراملی ما که می‌تواند شامل  تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس شود. بحث سوخت اولین مسئله آن‌هاست که اگر در اولین سال یارانه‌ای شود همه اینها سودآور خواهد بود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: اولین شناور کروز ما از عیدفطر راه اندازی می شود. همچنین کشتی‌های تفریحی خیلی زیبا برای مردمی که می‌خواهند در کشور خودشان از این امکانات استفاده کنند، فراهم می‌شود.
ضرغامی گفت: پایگاه‌های میراث‌فرهنگی ما هم در تهران و هم در استان‌ها نسبت به گذشته تا چهار برابر پذیرش مردم را داشت که رقم قابل توجهی است. همکاران من در موزه‌ها آمادگی داشتند خدمات عمومی و راهنمایی‌های لازم را به مراجعان ارائه دهند ‌و علی‌رغم استقبال زیاد مردم در روزهای اول که موجب تشکیل صف‌های طولانی برای خرید بلیت و ورود به اماکن تاریخی می‌شد، خانواده‌ها را به داخل مراکز هدایت می‌کردند و در صورت لزوم برای جلوگیری از اتلاف وقت بازدیدگنندگان، خرید بلیت را منتفی می‌کردند.
وی در ادامه افزود: در کنار توسعه زیرساخت‌های گردشگری، برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهیم داشت. مثل کنسرت‌های ملی که جا دارد از سالار عقیلی تشکر کنم که پس از ملاقاتی که با هم داشتیم قرار شد کنسرت‌های خوبی در پایگاه‌ها تاریخی میراث‌فرهنگی داشته باشند، اولین کنسرت را در کرمان برگزار کرد. ۲۵هزار نفر آمدند و لذت بردند و تصاویرش در تمام دنیا پخش شد و البته افرادی هم در خارج از کشور از این موضوع ناراحت شدند. همان‌هایی که به خاطر مسائل سیاسی از بردن نام خلیج‌فارس واهمه دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات