صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۳۸

وزیر لبنانی: مقاومت کارت قدرت امت اسلامی است/ شمشیر قدس پیروز به غلاف برمی‌گردد

وزیر کار لبنان در مراسم استقبال از روز قدس که توسط حزب‌الله و جنبش حماس برگزار شده بود اعلام کرد، قدس امت اسلامی را زنده نگه داشته است و کارت قدرت این امت، مقاومت است.
وزیر لبنانی: مقاومت کارت قدرت امت اسلامی است/ شمشیر قدس پیروز به غلاف برمی‌گردد

حزب‌الله و جنبش حماس فلسطین با همکاری کمیته‌های کار در اردوگاه‌های فلسطینی به‌مناسبت روز جهانی قدس مراسمی برگزار کردند.

این مراسم با حضور دکتر «مصطفی بیرم»، وزیر کار لبنان، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان، حاج «بلال داغر» مسئول حزب‌الله در منطقه الجبل و نمایندگان گروه‌های فلسطینی و هیئتی از کمیته کار در اردوگاه‌های فلسطینی در میدان قدس واقع در منطقه «وادی الزینه ـ سبلین» برگزار شد.

وزیر کار لبنان در سخنرانی خود به این مناسبت اعلام کرد: این هفته روز قدس است، دشمنان روی فراموش کردن این روز شرط‌بندی کرده‌اند؛ ‌اما ایمان فراموش‌شدنی نیست. امام خمینی(ره) که با اعلام تعطیلی سفارت اسرائیل، اولین سفارتخانه و پرچم فلسطین را در قلب جهان اسلام برافراشت روز قدس را اعلام کرد تا بار دیگر تأکید کند که اصل و پایه برای ما قدس است و در شرایطی که قدس و مقدسات آن توسط اشغالگران هتک حرمت می‌شود امت اسلامی نمی‌تواند به قدرت واقعی خود برگردد.

وی افزود: برخی میلیاردها دلار خرج کردند تا ما فلسطین را فراموش کنیم و فلسطین از خاطر و ذهن ما پاک شود اما آن‌ها ناامید شدند و پول‌هایشان هدر رفت؛ زیرا اکنون می‌بینیم که جوانی از منطقه النقب و جوان دیگری از منطقه جنین در کرانه باختری می‌آید؛ در حالی که در یک دستش تفنگ است و جوان فلسطینی دیگری را می‌بینیم که با چاقو وارد تل‌آویو می‌شود و در آنجا آتش به‌پا می‌کند و وحشت در قلب صهیونیست‌ها می‌افکند، بنابراین میلیاردها دلار پول دشمنان در برابر شجاعت ملت فلسطین که می‌خواهند از جهاد به شهادت برسند شکست خورده است و هدر می‌رود.

این وزیر لبنانی تأکید کرد: این قدس است که امت اسلامی را برای ما زنده نگه می‌دارد، بله، ما هرگز غرق در گذشته خود نمی‌شویم بلکه رو به جلو و به‌سوی آینده نگاه می‌کنیم؛ آینده‌ای پر از عزت و شکوه، همان‌طور که خداوند می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» (ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت‌قدم گرداند). (اشاره به آیه 7 سوره محمد).

وزیر کار لبنان اضافه کرد: اکنون کارت قدرت و اقتدار امت اسلامی، مقاومت است و ما با همه رزمندگان فلسطینی همراه هستیم که شمشیر قدس را به شمشیری مسلط بر سر دشمنان تبدیل می‌کنند تا به همه توطئه‌گران و منافقان و سازشکاران بگوییم شمشیر قدس که از غلاف بیرون آمده است پیروز می‌گردد و پرچم آن در مسجد الاقصی برافراشته است.

احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان نیز طی سخنانی به این مناسبت اعلام کرد، قدس همواره امت اسلامی را متحد می‌کند و مانع ایجاد تفرقه در آن می‌شود. امت اسلامی که عنوان قدس را یدک می‌کشد عزت و کرامت به دست می‌آورد و زمانی که آرمان قدس از امت اسلامی حذف گردد این امت دچار ذلت و خواری خواهد شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) به این حقیقت مهم توجه نموده روز جهانی قدس را اعلام کرد؛ زیرا با درایت خود می‌دانست که امت اسلامی بدون قدس تجزیه خواهد شد و به همین دلیل امام خمینی خواست که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه امت اسلامی به‌خاطر قدس جمع و متحد شوند، اما امسال روز قدس ماهیت و طعم دیگری دارد؛ زیرا امروز ملت فلسطین در همه جغرافیای سرزمین خود برای مبارزه با دشمن متحد شده است.

وی تصریح کرد،: به‌دلیل نبرد شمشیر قدس و بعد از اینکه گروه‌های مقاومت شمشیر خود را برای دفاع از قدس بیرون آوردند برای نخستین‌بار ملت فلسطین تصویر آزادسازی فلسطین و بازگشت به سرزمینشان را ترسیم کردند و شمشیر قدس سرفصل آزادی قریب الوقوع فلسطین است.

این مسئول فلسطینی گفت، امروز قدس نماد مبارزه با یهودیان افراطی است. صهیونیست‌های افراطی تصور می‌کردند که می‌توانند هویت مسجد الاقصی را از آن بگیرند و این مکان مقدس فلسطینیان را یهودی کنند و فکر می‌کردند که می‌توانند وارد صحن‌های مسجدالاقصی شوند، اما نگهبانان مسجد الاقصی و فلسطینیان بسیج عمومی در برابر اشغالگران اعلام کردند و علاوه بر آن ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 و در سراسر قدس اعلام کرد که مسجد الاقصی بر هر صهیونیست افراطی حرام است.

نماینده حماس در لبنان در پایان سخنان خود گفت: ما امروز روز جهانی قدس را جشن می‌گیریم تا این پیام را به مردم خود در فلسطین بفرستیم که ما در لبنان به برادران خود متعهد و وفادار هستیم و کنار شما و مسجد الاقصی که به‌زودی آزاد خواهد شد می‌مانیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات