صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۸۲

سردار سلامی: مردم فلسطین متوجه شده‌اند که جز از راه جهاد به اهداف خود نخواهند رسید

«سلام به همه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه و قدس و هر جایی که مجاهدین در میدان مبارزه برای مسجدالاقصی حضور دارند.»

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پنج‌شنبه به مناسبت روز جهانی قدس در مراسمی که از سوی کمیته فلسطینی روز جهانی قدس در شهر غزه برگزار شد، برای اولین بار در جمع مردم این شهر به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت.
سردار سلامی در ابتدای سخنان خود، سلام و درود مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به مردم فلسطین ابلاغ کرد و گفت: «سلام به همه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه و قدس و هر جایی که مجاهدین در میدان مبارزه برای مسجدالاقصی حضور دارند.»
او روز جهانی قدس را هدیه‌ای از جانب امام خمینی (ره) دانست و گفت که امام راحل قدس و فلسطین را در اولویت مسائل جهان اسلام قرار داد و روز قدس موجب وحدت امت اسلامی در حمایت از مسأله فلسطین شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: «امام خامنه‌ای پرچم حمایت از فلسطین را بالا برده و نیروی قدس را تشکیل داد که به مدافع اصلی در موضوع فلسطین تبدیل شده است. نیروی قدس در راه دفاع از فلسطین در برابر بدترین مجرمان جهان شهدای زیادی داده است.»
ایشان حوادث اخیر در فلسطین را نشانه حجم وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و قدرت مقاومت دانست و گفت که مجاهدان مقاومت، امت اسلامی را به امتی مقتدر و تغییر دهنده معادلات و موازنه قوا در منطقه تبدیل کرده‌اند.
سرلشکر سلامی درباره توافقات سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «توافقات سازش همچون کمپ دیوید، اسلو، شرم الشیخ و ... هرگز نتوانسته و نخواهد توانست که به آزادی فلسطین منجر شود و تمامی این توافقات که رؤسای جمهور آمریکا، اولمرت، نتانیاهو، اسحاق شامیر و اسحاق رابین برای آن تلاش کردند تا همین توافق معامله قرن، چیزی جز نیرنگ و فریب نیست و توطئه‌ای است تا جهاد را به حاشیه برده و توان نیروی مقاومت را تضعیف کند و ضمن خرید زمان، هوشیاری ملت‌ها را از بین ببرد.»
او همچنین گفت، کسانی که رژیم غاصب صهیونیستی را به مانند خنجری به پهلوی اسلام عزیز فرو بردند، هرگز خواهان عزت و عظمت فلسطین و امت اسلام نیستند و این توافقنامه‌ها چیزی جز خطوطی بر روی کاغذ نیست.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تأکید کرد که مردم فلسطین به این درک رسیده‌اند که جز از راه جهاد به اهداف خود و به سعادت نخواهند رسید.
او سپس به مجاهدان فلسطینی که توانسته‌اند موانع امنیتی رژیم صهیونیستی را از میان برداشته و به درون صهیونیست‌ها نفوذ کنند، سلام و درود فرستاد و در این باره به شهید «رعد حازم» که در تاریخ ۱۸ فروردین در رستورانی در قلب تل آویو دست به عملیات قهرمانانه زد، اشاره کرد و گفت که این شهید به تنهایی توانست از موانع امنیتی مستحکم با شجاعت عبور کرده و امنیت صهیونیست‌ها را با تهدید مواجه سازد.
سرلشکر سلامی، با بیان اینکه عملیات شهید رعد حازم بار دیگر ثابت کرد که رژیم صهیونیستی، سست‌تر از خانه عنکبوت است، گفت: «دشمن نتوانست به شهید حازم دست‌ یابد، مگر پس از آن‌که او نمازش را در مسجد خواند و این شهید از قهرمانانی است که معادلات را تغییر دادند.»
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به جنگ ۱۲ روزه غزه موسوم به «شمشیر قدس» که در ماه رمضان سال گذشته به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت: «نبرد شمشیر قدس، ثابت کرد که این یک شمشیر حقیقی است و گنبد آهنین نیز نتوانست تا جلوی موشک‌های مقاومت را بگیرد. نهادهای امنیتی بیش از هر زمان دیگری به نقاط ضعف خود پی برده‌اند.»
سرلشکر سلامی در این خصوص تأکید کرد: «هیچ قدرتی نمی‌تواند پاسخگوی فریادهای کمک‌خواهی این رژیم باشد و نجاتش دهد، در حالی که پایه‌های اساسی آن دچار شکنندگی شده و با پوکی استخوان مواجه شده است. رژیم صهیونیستی با تهدیدات اساسی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اطلاعاتی مواجه شده است. با این حال، کشورهای مرتجع در جهان و منطقه می‌خواهند از طریق سازش با صهیونیست‌ها، به یکدیگر اتکا کنند.»
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این باره تأکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ پایه  محکمی برای تکیه بر آن ندارد و این چیزی است که خود آن‌ها و همه از آن با خبر هستند.
او در ادامه سخنان خود گفت: «ما پرچم جهاد را برای حمایت از فلسطین بالا برده و ثابت کرده‌ایم که در این راه ثابت قدم هستیم. جهاد تنها راه آزادی است و در این راه نیاز به اتحاد و درک این موضوع که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، وجود دارد. در صورت وحدت و یکپارچگی صفوف مسلمانان، پیروزی محقق خواهد شد.»
به گفته وی، شکست رژیم اشغالگر قدس حتمی و زمینه‌های سقوطش نیز بسیار زیاد است و همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند؛ در حالیکه تمام سیستم امنیتی‌اش به دست یک جوان فرو می‌ریزد و این نشان دهنده نزدیک بودن سقوط این رژیم است و بی تردید ظلم هرگز نگهدارنده یک حکومت نخواهد بود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، بر ادامه حمایت‌ها از مسأله فلسطین و انتفاضه تأکید کرد و گفت: «قلوب امت اسلامی به سمت فلسطین است و از شما می‌خواهیم تا به جهاد ادامه دهید.»
گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز امروز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، گفت که بنیان‌های رژیم سست‌تر از لانه عنکبوت به فروپاشی نزدیک‌تر و روند وقایع را بگونه‌ای شکل داده است که  تحقق شعار راهبردی حضرت امام (ره) در «حذف اسرائیل از صفحه روزگار» و آزادی قدس شریف را  قریب‌الوقوع ‌تر از همیشه ساخته است.
در مراسم امروز شهر غزه همچنین «روحی مشتهی» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز به سخنرانی پرداختند. در روزهای گذشته بسیاری از شخصیت‌های جبهه مقاومت از یمن تا سوریه و عراق و لبنان به مناسبت روز جهانی قدس به سخنرانی پرداخته‌اند و قرار است راهپیمایی‌های گسترده‌ای در این شهرهای مختلف این کشورها برپا شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات