صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۹۶

مهمترین حامی رژیم صهیونیستی دچار شکستهای پی‌درپی است/دنیای اسلام را به میدان عزت و کرامت فرا میخوانم

سلام و درود به ملت عظیم شان ایران که امروز به معنای واقعی کلمه حماسه آفریدند و سلام و درود بر امام بزرگوار راحل که بنیانگذار این بنیان مبارک برای همیشه دوران های آینده بوده اند.

 حضرت آیت الله سیّدعلی خامنه ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی عصر امروز جمعه (9 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کردند.
محور بیانات رهبر انقلاب بدین شرح است:
- سلام و درود به ملت عظیم شان ایران که امروز به معنای واقعی کلمه حماسه آفریدند و سلام و درود بر امام بزرگوار راحل که بنیانگذار این بنیان مبارک برای همیشه دوران های آینده بوده اند.
- آن افرادی که امروز در قدس از فلسطین دفاع می‌کنند با حمایت های ملت ها در روز قدس نیرو می گیرند و به نتایج مهمی خواهد رسید.
- امروز به معنای واقعی کلمه حضور مردم در همه جای کشور حماسه و با عزمت بود مردم با انگیزه تمام وارد میدان شدند. این حرکت عظیم مردمی یک کار بزرگ و با برکت است زیرا حضور شما در میدان سیاسی و مردمی برای دفاع از قدس دفاع واقعی از قدس است
- آن کسانی که با جسم و جان خود امروز دارند از قدس و از مسجد الاقصی قبله اول مسلمین دفاع می کنند با این حرکت ملت ایران دلگرم می شوند و نیرو می گیرند و استقامت پیدا می کنند و به امید خدا حرکت فلسطینی و مبارزه بزرگ فلسطینی‌ به نتایج نهایی خود که نتایج مبارک بود با توفیق الهی نزدیک خواهد بود.
رهبر انقلاب در ادامه، بیاناتی را به زبان عربی مطرح فرمودند که متن کامل آن بدین شرح است:
- سلام بر همه‌ی برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان! سلام بر جوانان دنیای اسلام! سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطینی و بر همه‌ی مردم فلسطین. بار دیگر روز قدس فرا رسید. قدس شریف همه‌ی مسلمانان جهان را فرا میخواند. 
- حقیقت آن است که تا رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست بر قدس مسلّط است، همه‌ روزهای سال را باید روز قدس دانست. قدس شریف، قلب فلسطین است و سراسر کشور غصب‌شده، از بحر تا نهر، ادامه‌ قدس است. ملّت فلسطین هر روز بیش از گذشته نشان میدهد که با شهامتی کم‌نظیر در برابر ظالم ایستاده و خواهد ایستاد. جوانان با عملیّات فداکارانه‌ی خود، سپر دفاع فلسطین شده‌اند و آینده‌ای متفاوت را  مژده میدهند. 
- روز قدس امسال را در حالی میگذرانیم که همه چیز از معادله‌ای جدید در امروز و فردای فلسطین خبر میدهد. امروز «اراده‌ی شکست‌ناپذیر» در فلسطین و همه‌ی منطقه‌ی غرب آسیا، جایگزین «ارتش شکست‌ناپذیر» صهیونیست شده است. امروز آن ارتش جنایتکار ناچار شده است آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند. 
- امروز در میدان سیاسی، مهم‌ترین حامی رژیم غاصب، یعنی آمریکا، خود دچار شکستهای پی‌درپی شده است: شکست در جنگ افغانستان، شکست در سیاست فشار حدّاکثری بر ایران اسلامی، شکست در برابر قدرتهای آسیا، شکست در کنترل اقتصادی جهان، شکست در مدیریّت داخلی خود، و پدیده‌ی شکاف عمیق در حاکمیّت آمریکایی. 
- رژیم غاصب در هر دو میدان سیاسی و نظامی، در شبکه‌ی درهم تنیده‌ای از مشکلات دست و پا میزند؛ جلّاد و مجرم قبلی  که در رأس رژیم بود، در پی حماسه‌ی سیف‌القدس  به زباله‌دان پیوست، و جانشینان امروز او هم هر ساعت در انتظار تیغ بُرنده‌ی حماسه‌ای دیگرند. 
- تحرّک جِنین،  رژیم صهیونیست را دیوانه کرده است. این در حالی است که بیست سال پیش، رژیم غاصب در پاسخ به کشته شدن چند صهیونیست در نهاریا، ‌دویست نفر را در اردوگاه جِنین به قتل رسانید  تا برای همیشه مسئله‌ی جِنین را حل کند!
- نظرسنجی‌ها میگویند تقریباً 70 درصد فلسطینی‌ها در سرزمین‌های 48  و 68  و اردوگاه‌های خارج، رهبران فلسطینی را به حملات نظامی به رژیم غاصب ترغیب میکنند. این پدیده‌ی مهمّی است؛ زیرا به معنی آمادگی کامل فلسطینی‌ها برای مقابله با رژیم غاصب است و دست سازمانهای مجاهد را باز میگذارد تا هر زمان لازم دانستند وارد عمل شوند. 
- حرکتهای جهادی مردم فلسطین در دو بخش شمالی و جنوبی سرزمین‌های 48، و همزمان با آن، برگزاری راه‌پیمایی‌های سنگین در اردن و قدس شرقی و دفاع جانانه‌ی جوانان فلسطین از مسجدالاقصی و رزمایش نظامی در غزّه نشان داد که کلّ فلسطین به صحنه‌ی مقاومت تبدیل شده است. اکنون مردم فلسطین بر ادامه‌ی جهاد، وحدت نظر یافته‌اند.
- این حوادث و آنچه در سالهای اخیر در فلسطین رخ داده است، مُهر ابطال بر همه‌ی طرحهای سازش با دشمن صهیونیست است، زیرا هیچ طرحی درباره‌ی فلسطین در غیاب یا بر خلاف نظر صاحبان آن یعنی فلسطینی‌ها اجراشدنی نیست؛ این یعنی همه‌ی توافقات پیش از این مانند اُسلو،  یا طرح عربی دو دولتی،  یا معامله‌ی قرن،  یا عادی‌سازی‌های حقیرانه‌ی اخیر  باطل شده‌اند. 
- رژیم صهیونیستی البتّه با اینکه از نفَس افتاده است، همچنان به جنایتهای خود ادامه میدهد و با سلاح به جان مظلومان افتاده است؛ زن، کودک، پیر و جوان غیر مسلّح را به قتل میرساند، زندانی و شکنجه میکند، خانه‌ها را ویران میسازد، مزارع و دارایی‌ها را نابود میکند؛ امّا دروغگویان مدّعی حقوق بشر در اروپا و آمریکا که در قضیّه‌ی اوکراین آن غوغا را به راه انداختند، در برابر این‌همه جنایت در فلسطین مُهر سکوت بر لب زده‌اند و از مظلوم دفاع نمیکنند بلکه به گرگ‌ خونخوار کمک هم میکنند.  
- این درس بزرگی است که در قضایای دنیای اسلام و در رأس آن قضیّه‌ی فلسطین، به این قدرتهای نژادپرست و معاند نمی‌توان و نباید تکیه کرد؛ تنها با نیروی مقاومت که برگرفته از تعلیم قرآن کریم و احکام اسلام عزیز است، می‌توان مسائل دنیای اسلام و در رأس آن مسئله‌ی فلسطین را حل کرد. 
- شکل‌گیری مقاومت در منطقه‌ی غرب آسیا در دهه‌های اخیر پُربرکت‌ترین پدیده‌ی این منطقه بوده است. کیان مقاومت بود که بخشهای اشغال‌شده‌ی لبنان را از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک کرد، عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید،  عراق را از شرّ داعش نجات داد،  و به مدافعان سوری در برابر نقشه‌های آمریکا مدد رسانید.
- کیان مقاومت با تروریسم بین‌المللی مبارزه میکند، به مردم مقاوم یمن در جنگی که به آنها تحمیل شده است  یاری میرساند، با موجودیّت غاصبان صهیونیست در فلسطین پنجه می‌افکند و به توفیق الهی آنها را به زانو در می‌آورد، و با تلاش مجاهدانه، مسئله‌ی قدس و فلسطین را در افکار عمومی جهان روزبه‌‌روز برجسته‌تر میکند.
- شما مردم فلسطین، شما جوانان فداکار در کرانه‌ی غربی و در سرزمین‌های 48، شما مبارزان اردوگاه جِنین، شما مجاهدان قدس و غزّه، و شما ساکنان اردوگاه‌های فلسطینی در بیرون از فلسطین، بخش مهم و حسّاس و پیشران کیان مقاومتید. 
- درود بر شما! بِایستید و بدانید که «اِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنوا»،  و «لَئِن صَبَرتُم لَهُوَ خَیرٌ لِلصّابِرین»،  و «وَ اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا فَاِنَّ ذٰلِکَ مِن عَزمِ الاُمور»  و «سَلامٌ عَلَیکُم بِما صَبَرتُم فَنِعمَ عُقبَى الدّار». 
- جمهوری اسلامی ایران حامی و طرف‌دار جبهه‌ی مقاومت است، حامی و طرف‌دار مقاومت فلسطین است؛ این را همواره گفته‌ایم و به آن عمل کرده و بر آن پای فشرده‌ایم. ما حرکت خیانت‌آمیز «عادی‌‌سازی» را محکوم میکنیم؛ سیاست تطبیع‌پذیری  (قابلیّة التّطبیع) را محکوم میکنیم. 
- اینکه برخی دولتهای عربی به آمریکا گفته‌اند در حلّ مسئله‌ی فلسطین شتاب کند، اگر منظور آنان این است که پیش از بیرون رفتن از منطقه، هر مانع را از سر راه تثبیت رژیم غاصب بردارد، اوّلاً خیانت کرده و برای دنیای عرب ننگ آفریده‌اند،‌ ثانیاً ساده‌لوحی به خرج داده‌اند، زیرا کور نمیتواند عصاکش کور دگر شود! 
- در پایان به روح شهیدان فلسطینی درود میفرستم، به خانواده‌های صبور آنان ادای احترام میکنم، به اسیران و زندانیان فلسطینی که با اراده‌ی استوار مقاومت میکنند تحیّت میگویم، دست فصائل  فلسطینی مقاوم را که بخش مهمّ این مسئولیّت بزرگ را بر دوش گرفته‌اند میفشارم، و دنیای اسلام بویژه جوانان را به حضور در این میدان عزّت و کرامت فرا میخوانم. و آخر دعوانا ان الحمدللّه ربّ العالمین.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات