صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۷۲۸۷

قاضی آمریکایی شکایت ترامپ علیه توییتر را رد کرد

ترامپ پیش از حذف از توییتر بیش از ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت.

قاضی آمریکایی شکایت ترامپ علیه توییتر را رد کرد

بنابر گزارش رویترز، یک قاضی آمریکایی شکایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه شرکت توییتر را که تعلیق وی از این پلتفرم را به چالش می کشید، رد کرد.
جیمز دوناتو، قاضی منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو، در حکمی کتبی، استدلال ترامپ مبنی بر اینکه توییتر حق آزادی بیان او را که توسط متمم اول قانون اساسی ایالات متحده تضمین شده است، نقض کرده است، رد کرد.
توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پس از حمله گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ایالات متحده در شورش مرگبار در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، ارائه خدمات به ترامپ را ممنوع کردند.
این حمله پس از سخنرانی ترامپ انجام شد که در آن او ادعاهای نادرستی را تکرار کرد که شکست او در انتخابات نوامبر به دلیل تقلب گسترده بوده است، ادعایی که چندین دادگاه و مقامات انتخابات ایالتی آن را رد کردند.
وکلای ترامپ سال گذشته در دادگاه ادعا کردند که توییتر «قدرت و کنترلی را بر گفتمان سیاسی در این کشور اعمال می‌کند که برای باز کردن بحث‌های دموکراتیک بی‌سابقه، بی‌سابقه و عمیقاً خطرناک است».
در زمان حذف دائمی اکانت ترامپ، توییتر اعلام کرد که توییت‌های او خط‌مشی این پلتفرم مبنی بر «تمجید از خشونت» را نقض کرده است. این شرکت سپس اعلام کرد که توئیت‌های ترامپ که منجر به برکناری وی شد، «به احتمال زیاد» مردم را تشویق می‌کرد تا آنچه را که در شورش‌های کنگره رخ داد، تکرار کنند.
ترامپ پیش از اینکه از توییتر حذف شود، بیش از 88 میلیون دنبال کننده داشت و از آن به عنوان ابزاری برای رساندن صدای خود به مخاطبان استفاده می کرد.

 

العالم 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات