صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۷۴۸۱

۲۲۰ میلیارد جریمه تعزیرات استان تهران برای محتکران در یک ماه اخیر/ بیش از ۵ هزار تن کالای احتکاری در بازار توزیع می‌شود

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: در یک ماه اخیر نزدیک به ۲۲۰ میلیارد ریال جریمه در استان تهران در بحث احتکار منجر به صدور حکم شده است.
۲۲۰ میلیارد جریمه تعزیرات استان تهران برای محتکران در یک ماه اخیر/ بیش از 5 هزار تن کالای احتکاری در بازار توزیع می‌شود

احمد جعفری‌نسب مدیرکل تعزیرات استان تهران اظهار کرد: متاسفانه گران فروشی و عدم عرضه زیاد داشته‌ایم و به تازگی نزدیک به ۵۰۰ تن روغن احتکار شده کشف شد که این ها را با قیمت مصوب به واسطه شبکه های توزیع و جهاد کشاورزی و اداره صمت در بازار توزیع کردیم.

وی گفت: ۳۰۰۰ تن برنج کشف شده که این ها را هم گفتیم با قیمت روز بازار توزیع کنند که در کم‌تر از یک هفته پرونده جریمه ۱۴ میلیارد تومانی برنج را تکمیل کردیم و به متخلف ابلاغ شد.

مدیرکل تعزیرات استان تهران   بیان کرد: در بحث شکر هم نزدیک به ۲۰۰۰ تن کشفیات داشتیم و مصوب شد تا به نرخ مصوب روز توزیع شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

جعفری‌نسب ادامه داد: در حال حاضر وضعیت خوبی در بازار حاکم است و موضوع نایابی و کم یابی یک سری از کالا ها حل شده و کالا های اساسی در دسترس عموم و به قیمت مصوب موجود است.

وی تصریح کرد: مرغ هم الآن به وفور یافت می‌شود و حتی در میدان بهمن ارزان‌تر از قیمت مصوب در حال عرضه است و همینطور تخم مرغ نیز موجود و در دسترس عموم است.

مدیرکل تعزیرات استان تهران افزود: در هفته های اخیر با حدود ۵۰۰۰ واحد گشتی، هم از کارخانه‌ها و هم از شرکت‌ها و صنوف بازرسی شده و این بازرسی‌ها در بحث گران فروشی و کم فروشی در جاهایی منجر به صدور حکم شده و برای جاهایی در بحث گران فروشی و کم فروشی پرونده تشکیل شده است.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه امیدواریم در عرض کمتر از یک هفته وضعیت بهتر شود، گفت: نرخ مرغ و تخم مرغ مشخص است و اگر با قیمت بالا تر به فروش برسد دستگاه نظارتی در بحث گران فروشی وارد می‌شوند و باید افرادی که خودسرانه اقدام به گران فروشی می‌کنند قطعا برخوردهای لازم را صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر نزدیک به ۲۲۰ میلیارد ریال جریمه در استان تهران در بحث احتکار منجر به صدور حکم شده است‌.

مدیرکل تعزیرات استان تهران ادامه داد: قبلا ارز ۴۲۰۰ را به عده ای خاص می‌دادند که شاید ۵۰ درصد آن به دست مردم نمی‌رسید و حتما پس از این طرح تعادل و رقابت در بازار به وجود می‌آید و عرضه و تقاضا را در بازار خواهیم داشت و قطعا اینها از برکات این طرح است.

وی تاکید کرد: مردم گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت گزارش دهند و قطعا همکاران ما آن گزارشات را بی پاسخ نمی‌گذارند و این سیستم طوری طراحی شده که حتما باید آن گزارش پیگیری شود و پاسخ آن گزارش در سامانه ثبت شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات