صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۷۵۳۷

عراق رسما از ترکیه به سازمان ملل شکایت کرد

 به نقل از میدل ایست نیوز، «محمد حسین بحر العلوم»، نماینده عراق در سازمان ملل، شکایتی رسمی علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه کرد و خواستار خروج همه نیروهای ترکیه از خاک عراق شد.
 وی در سخنرانی روز گذشته خود در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع عراق، گفت که حملات حزب کارگران کردستان ازین پس بهانه‌ای برای ماندن نیروهای ترکیه در خاک عراق نیست.
وی اظهار داشت که طرف های سیاسی عراق به تلاش ها برای دستیابی به تفاهم و راه حل هایی برای خروج از بن بست سیاسی و اقدام برای تشکیل دولت جدید که پاسخگوی مطالبات ملت عراق باشد، ادامه می دهند.
بحرالعلوم اظهار داشت که نیروهای عراقی در ماه آوریل عملیات گسترده ای برای تعقیب عناصر باقیمانده داعش آغاز کردند.
نماینده عراق در سازمان ملل بر پایبندی کشورش به تداوم همکاری با جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و مجددا خواستار عدم استفاده از خاک عراق برای تسویه حساب و تحقق اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم شد.
جنگنده‌های ترکیه در ادامه حملات خود به شمال عراق به بهانه حضور عناصر پ.ک.ک، چند روز قبل مناطقی از استان دهوک را هدف قرار دادند. در این حملات هوایی ترکیه، مناطق شهرک امیدی، روستاهای سجیر و سرجالی از توابع استان دهوک به شدت بمباران شدند.
ترکیه طی دو سال گذشته عملیات‌های خود را در شمال عراق را تشدید کرده و این عملیات‌ها به صورت هوایی و زمینی دنبال شده است.
هدف از این عملیات‌ها مقابله با گروه تروریستی «پ ک ک» عنوان شده است، اما مقامات بغداد و گروه‌های و جریان‌های سیاسی عراق در دوره های مختلف نارضایتی خود را از این اقدامات ترکیه اعلام کرده‌اند.
به دنبال حملات ترکیه در شمال عراق، تعداد زیادی از روستاییان این مناطق مجبور به ترک خانه‌های خود از منطقه شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات