صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۷۸۰۸

کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل حتی قدرت مانور زمینی مقابل حزب‌الله را ندارد

کارشناسان و رسانه‌های رژیم صهیونیستی معتقدند علی‌رغم سروصدای زیادی که ارتش این رژیم برای رزمایش نظامی اخیر خود به‌پا کرده است، اما حتی قادر به انجام مانور زمینی در جبهه شمالی مقابل حزب‌الله لبنان نیست.
کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل حتی قدرت مانور زمینی مقابل حزب‌الله را ندارد

 

در حالی که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد چهارمین هفته از بزرگترین مانور نظامی تاریخ جعلی خود موسوم به «ارابه‌های آتش» می‌شود، عمده تمرکز نیروهای صهیونیست در این مانورها شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله در جبهه شمالی فلسطین اشغالی است، اما در حالی که صهیونیست‌ها جهت رویارویی با حزب‌الله بیش از هر چیز نیاز به تقویت نیروی زمینی خود دارند کارشناسان و تحلیلگران این رژیم معتقدند که ارتش اسرائیل حتی قادر به انجام مانور زمینی در جبهه شمالی نیز نیست.

در همین زمینه «آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی معاریو درباره مانور نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی و خطرات آن به‌ویژه بعد از سرنوشتی که این نیروها در سال 2000 و سپس در سال 2006 مقابل حزب‌الله لبنان دچار آن شدند هشدار داده گفت: عناصر نیروی زمینی ارتش اسرائیل برای رسیدن به اراضی لبنان باید از دریا عبور کنند؛ اما این اقدام خطراتی دارد، چرا که حزب‌الله مجهز به بهترین موشک‌های ضدکشتی است و مورد هدف قرار گرفتن کشتی‌های حامل عناصر نیروی زمینی ارتش اسرائیل توسط موشک‌های حزب‌الله فاجعه‌ای است که مهار آن برای اسرائیل بسیار دشوار خواهد بود.

این کارشناس صهیونیست در ادامه مقاله خود به بررسی مانور نظامی اخیر رژیم صهیونیستی که در آن یک جنگ همه‌جانبه با گروه‌های مقاومت شبیه‌سازی شده است پرداخته گفت: فرضیه این است که تنها بعد از چند روز درگیری گسترده با حزب‌الله لبنان و ایران و همچنین حماس در نوار غزه صدها نفر در جبهه داخلی اسرائیل کشته می‌شوند. سپس بعد از اینکه اسرائیل مردم لبنان را در ضاحیه بیروت مورد هدف قرار داد و ساختمان‌های مرتفع در این منطقه را ویران کرد، حملات حزب‌الله به اسرائیل ادامه می‌یابد و ساختمان‌های زیادی در تل‌آویو ویران می‌شوند و همچنین هزاران موشک به‌سمت حیفا شلیک می‌گردند.

کارشناس مذکور صهیونیست افزود: در ادامه این مانور درگیری با ایران شبیه‌سازی می‌شود که طی آن موشک‌های ایرانی ساختمان‌های حکومتی در قدس را هدف قرار می‌دهند و ویران می‌کنند، در این شرایط اسرائیل باید چه‌کار کند؟ آیا باید متوقف شود و زخم‌های خود را التیام بخشد و امیدوار باشد که بعد از این جنگ روی آرامش را خواهد دید یا اینکه باید نیروهای خود را سازماندهی کند و وارد لبنان شود؟ اگر این‌گونه است واقعاً ارتش اسرائیل به کجا می‌رود و این جنگ چقدر ادامه خواهد داشت، آن هم در حالی که جبهه داخلی اسرائیل تا آخرین روز جنگ همچنان ضربات بزرگی دریافت می‌کند؟ این شرایط، وضعیت ارتش اسرائیل را در 40 سال پیش زمانی که وارد لبنان شده بود به یاد می‌آورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات