صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۸۲۳۰

ترور فرمانده تکفیری؛ رقابت خونین مزدوران متجاوز در یمن

روز جمعه گذشته جسد عبدالرزاق البقماء "ابو حذیفه" فرمانده گردان "الیمن سعید" در خودروی شخصی او در منطقه الوادی استان مأرب پیدا شد که به ضرب گلوله کشته شده بود. گردان مذکور اخیرا توسط ائتلاف متجاوز علیه یمن راه اندازی شده است.

ترور فرمانده تکفیری؛ رقابت خونین مزدوران متجاوز در یمن

آنچه درمورد البقماء گفته می شود این است که وی یک سلفی- تکفیری برجسته بود که امارات از او حمایت کرده و به فرماندهی گردان "الیمن سعید" در مارب گماشته بود تا بتواند کنترل مارب را در مقابله با گروه های حزب الاصلاح مورد حمایت عربستان، در دست گیرد.

ترور "ابو حذیفه" ضربه سختی به تلاش امارات برای در دست گرفتن کنترل مناطق راهبری یمن وارد کرد، آن هم وقتی او طبق ماموریتی که داشت فرآیند استخدام و جذب جنگجو از استان مارب برای گردان "الیمن سعید" را شدت بخشیده و در نتیجه، خطر بزرگی برای حزب الاصلاح بوجود آورده بود که با در دست داشتن کنترل مارب منابع آن را غارت می کرد.

رسانه های یمن به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که البقماء تماسی از یک فرمانده عالی رتبه در حزب الاصلاح دریافت کرده بود و قرار بود او را در منطقه الجثوه واقع در وادی عبیده ملاقات کند.

شرط ملاقات این بود که البقماء بدون همراه به این مکان بیاید و همین اتفاق هم افتاد. او به تنهایی سوار خودرویش شد و سپس توسط افراد مسلح در یک جاده فرعی متوقف شده و مورد هدف گلوله آنها قرار گرفت.

صالح البیضانی نویسنده سیاسی و عضو کنفرانس گفتگوی ملی یمن تلویحا عربستان را به دست داشتن در این ترور متهم کرد.

طبیعی است که گروه شبه نظامی مورد حمایت امارات که البقماء به آن وابسته بود، از عملیات ترور مصون نماند و البته بعید نیست که طی افزایش تنش با مزدوران عربستان در مناطق مختلف یمن، این اقدام را تلافی کند.

این درگیری میان مزدورانی که خودشان، وطنشان و مردمشان را به قیمت چند دلار فروخته اند به زیان کسی بجز مردم مظلوم یمن نیست. جنایت هایی که علیه این ملت اتفاق می افتد به بهانه دفاع از خود آنها است. آنچه دیروز در مارب اتفاق افتاد فقط قله کوه یخ درگیری میان مزدوران متجاوز سعودی و اماراتی است که برای نفوذ، منافع و دلارهای نفتی با یکدیگر رقابت می کنند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات