صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۳۸۷۷۹

پس‌لرزه‌های تهدیدات نصرالله در محافل صهیونیستی/ اسرائیل دست به دامن غرب شد

بعد از هشدارها و پیام‌های تهدیدآمیز سید حسن نصرالله به صهیونیست‌ها در خصوص تجاوز به حقوق دریایی لبنان، اسرائیلی‌ها سعی دارند غرب را متقاعد کنند که حزب‌الله نه تنها اسرائیل بلکه منافع کل کشورهای اروپایی در زمینه انرژی نفت و گاز را هدف قرار داده است.

منابع لبنانی گزارش دادند که در میان تلاش‌های آمریکا برای متقاعد کردن مقامات لبنانی جهت رد تهدیدات و هشدارهای سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله علیه اسرائیل، در چند روز آینده شاهد سلسله تماس‌های سیاسی و دیپلماتیک گسترده‌ای در رابطه با پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی خواهیم بود. منابع رسمی تایید می‌کنند که لبنان هنوز از تاریخ سفر «آموس هوکستاین» فرستاده آمریکایی به بیروت که نقش میانجی در پرونده ترسیم مرزها را ایفا می‌کند مطلع نشده است، اما سیگنال‌های مثبتی در این زمینه دیده می‌شود.
عقب‌نشینی تل‌آویو و واشنگتن
منابع مذکور تاکید کردند که سخنان اخیر سید حسن نصرالله، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را تحت فشار قرار داده و موجب شده که گام‌های رو به جلویی در پرونده مناقشه مرزی با لبنان بردارند. همچنین «یاسر العلوی« سفیر مصر در بیروت که کشورش به دلیل نقش مرکزی آن در فروش گاز استخراج شده از دریای مدیترانه، خواهان تنش در این حوزه دریایی نیست، با برخی مقامات لبنانی تماس گرفته و اعلام کرده که همه طرف‌های درگیر در پرونده گازی دریای مدیترانه به دنبال دوری از تنش در این منطقه هستند و همه می‌خواهند که یک راهکار عادلانه از طریق مذاکرات پیدا شود.
اما در این میان سفرای کشورهای خارجی از منابع لبنانی شنیدند که موضع سید حسن نصرالله تلویحاً منعکس کننده موضع بسیاری از رهبران رسمی لبنان است که معتقدند اسرائیل با حمایت آمریکا مانور می‌دهد تا لبنان را از دستیابی به حقوق خود نه تنها در پرونده مرزبندی، بلکه از آغاز عملیات اکتشاف و حفاری نیز باز دارد.
در همین زمینه، «آن گریو» سفیر فرانسه در لبنان به «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور اطلاع داد که به محض اعلام توافق لبنان و اسرائیل در پرونده مرزبندی دریایی، شرکت فرانسوی توتال آماده کار برای لبنان است. سفیر فرانسه تصریح کرد که شرکت توتال نمی‌خواهد در منطقه مورد مناقشه یا اختلاف کار کند و مانند سایر شرکت‌های بین‌المللی می‌خواهد امنیت و ثبات سیاسی را در حوزه کاری خود تضمین کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات