صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۳۷۰

مرتضوی در نشست خبری: دولت ارتباطات وسیعی در دیپلماسی منطقه‎‌ای ایجاد کرده است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای این دولت و شخص رئیس جمهور ارتباطات وسیعی ایجاد کردند.
 
دولت ارتباطات وسیعی در دیپلماسی منطقه‎‌ای ایجاد کرده است

 صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه خاندان آل الله، اظهار داشت: در ایام هفته دولت هستیم، این هفته مزین به نام دو شهید بزرگ مرحوم شهید رجایی و مرحوم شهید باهنر است. هفته دولت را به خادمان ملت تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره این دو عزیز بزرگوار را گرامی می‌دارم.

وی همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار، عنوان کرد: اجازه می‌خواهم از همه تلاش‌ها، خدمات و مجاهدت‌های اصحاب رسانه و همه کسانی که به نحوی از انحا رسالت اطلاع رسانی دارند، تشکر کنم.

مرتضوی بیان کرد: راهبرد دولت با رسانه، راهبرد ارتباط مطلوب و حداکثری است و دولت خود را در مواجهه با خبرنگاران و مردم پاسخگو می‌داند و به حمدالله دولت بر این عهد هم استوار است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: یک سال از عمر دولت انقلابی رئیسی می‌گذرد. اساس تفکر دولت اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی و اتکا به مردم و حل مشکلات جامعه با همکاری مردم است. دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه کارآمدی، فسادستیزی و صادق الوعد بودن از ویژگی‌های این دولت است، افزود: تعامل عزت‌مندانه با دنیا بر چارچوب عزت، حکمت و مصلحت و توکل بر خداوند رحمان و توجه و اتکا به ظرفیت‌های کشور، استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان و اتکا به اقتصاد دولتی و عبور از شرطی شدن اقتصاد از ویژگی‌های دولت رئیسی است و توفیقات خوبی هم به دست آورده است.‌

مرتضوی با اشاره به موفقیت دولت در خودکفایی برای تولید واکسن و واکسیناسیون، تصریح کرد: دولت به رقم بدهی‌ها از مشکلات گذشته عبور کرد و به خلق پول اکتفا نکرد و موضوع ارز ترجیحی را مورد توجه قرار داد و به قانون عمل کرد. در تأمین انرژی، برق و گاز در تابستان و زمستان توفیقات مطلوبی به دست آورد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای این دولت و شخص رئیس جمهور ارتباطات وسیعی ایجاد کردند و در حوزه کسب و کار ساماندهی صورت گرفت و سامانه کسب و کار الکترونیک طراحی شد و در مقام اجرایی قرار گرفت.

وی با اشاره به مسئولان خود در پیگیری سفرهای استانی، تصریح کرد: دولت در طول این یک سال ۳۱ سفر استانی انجام داد و به صورت میانگین هر ۹ روز یک بار سفرهای خود را انجام داد و با ظرفیت کارشناسی وارد کارزار شد و برای اجرای این سفرها یکسری برنامه‌ریزی‌های قبل از سفر داشت که مبتنی بر نظام مسائل استان و مزیت‌های استان و شاخص‌های توسعه‌ای استان استوار بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: احصای میدانی مشکلات استان پیش از سفر در جلسات کارشناسی بررسی می‌شد. در حین سفر رئیس جمهور تا قبل از نوروز امکان ملاقات مردمی به دلیل کرونا فراهم نبود و جلسات در سطح نخبگان و کارشناسان برگزار می‌شد و بازدیدهای سر زده از مناطق محروم و طرح‌هایی که در اجرا موانع داشتند صورت می‌گرفت.

مرتضوی گفت: بعد از سفرهای استانی در نهایت اقدامات قبل از سفر و کارهای کارشناسی نهایی می‌شد و در نهایت امر مصوبات به تأیید رئیس‌جمهور می‌رسید و معاون اول رئیس جمهور این توافقات را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کرد. رئیس جمهور در حین سفر دستوراتی صادر می‌کرد که مخاطب آنها دستگاه‌های اجرایی بودند و معاونت اجرایی مسئولیت پیگیری دستورات را داشت.

وی خاطرنشان کرد: این سفرها با کیفیت مطلوب شروع شد. البته سیاستگذاری رئیس‌جمهور رفع تنگناها، عبور از گلوگاه‌ها و گره گشایی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی متوقف شده و طرح‌های نیمه تمام بود و ما به ندرت به طرح‌های اقتصادی با پیشرفت فیزیکی پایین اختصاص اعتبار دادیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور عنوان کرد: مجموعاً ۹۱۰ فقره توافقنامه با دستگاه‌های اجرایی در ۳۱ استان داشتیم که مجموع طرح‌ها ۵ هزار و ۳۰ طرح عمرانی و تعداد قابل توجهی طرح اقتصادی بوده است. در حوزه مسکن نیز در سفر استانی مصوباتی در دستور کار قرار گرفت.

مرتضوی اظهار داشت: اقدامات خوبی انجام شد و ما موفق شدیم با تأمین منابع این طرح‌ها از منابع عمومی، منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی، ماده ۵۶، تهاتر نفت و … پروژه‌ها را به سمت اجرا هدایت کنیم. در ۱۷ استانی که در سال ۱۴۰۰ مورد بازدید قرار گرفتند بالای ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار داشتند و در سایر استان‌ها بالای ۵۰ درصد تخصیص اعتبار صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در شهریور ماه از محل منابع عمومی تخصیص اعتبار خواهیم داشت. مصوبات سفر رئیس جمهور تقریباً ۴ ساله است و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم به این وعده عمل کنیم و چیزی از تعهدات باقی نماند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: سازمان برنامه و بودجه تقریباً ۵۰ درصد منابع را باید پرداخت کند و از محل تهاتر نفت ۳۵ درصد و از سایر منابع باید تأمین اعتبار صورت گیرد. اگر بخواهیم نمودار دستگاهی را ارزیابی کنیم ۱۵۷۸ طرح در حوزه زیربنایی است و ۶۷۵ طرح در حوزه آب و گاز و کشاورزی، ۴۷۲ طرح در حوزه بهداشت و درمان و ۹۰۰ طرح در حوزه اشتغال و رفاهی بوده و در حوزه آموزش و فرهنگی حدود هزار و ۱۰۱ طرح و سایر حوزه‌ها ۱۶۲ طرح محصول سفرهای استانی رئیس‌جمهور بوده است.

مرتضوی بیان کرد: علاوه بر اعتبارات در سفرهای استانی تسهیلاتی هم برای برون رفت از مشکلات اجرایی طرح‌ها پیش بینی شده است. در حوزه ازدواج جوانان حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان پیش‌بینی شده، تعهدات سال ۱۴۰۰ صد در صد انجام شده و سال ۱۴۰۱ نیز توفیقات ریالی خوبی داشته است.

ادامه دارد…

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات