صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۲۶

روایت اوجی از فروش و دریافت پول نفت

جواد اوجی، وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت پول نفت به کشور گفت: با مشتریانی که پیدا کردیم، نوع قراردادها و بازارهای جدید، هر مقدار نفتی که فروخته‌ایم، یک تاریخ سررسید دارد و ما سر تاریخ پول محموله‌های صادراتی نفت خام را گرفته‌ایم و افزون بر آن معوقه‌ها را نیز دریافت کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: در بحث صادرات گاز نیز از کشور عراق ۲.۶ میلیارد دلار طلب از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ داشتیم که بخشی از آن را سال گذشته و بخشی را نیز تیرماه امسال دریافت کردیم و طلب ما در بحث گاز نیز به‌روز است.
وزیر نفت تصریح کرد: خوشبختانه بالاترین رقم صادرات گاز و نیز سوآپ را به کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان داشته‌ایم.
اوجی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برخی شایعات مطرح‌شده درباره ارزان‌فروشی نفت، گفت: امیدواریم روزی بتوانیم همه موارد را شفاف به مردم نشان دهیم. اتفاقاً در بحث فروش نفت همکاران ما در شرکت ملی نفت و امور بین‌الملل این شرکت ابتکارهای خوبی انجام دادند که حتی هزینه‌های انتقال هم کمتر شد، یعنی ما با شیوه‌ای کار می‌کنیم که در بعضی از بازارها و برخی مشتریان، هزینه انتقال پول و کارمزد کمتر است و خبر دارم که بعضی از مشتریان ما حتی کارمزد هم دریافت نمی‌کنند.
وی درباره افزایش فروش نفت گفت: درصد فروش از نظر حجمی بالا رفته است، افزون بر آن همه مطالبات وصول شده است و بحث افزایش قیمت نفت هم‌زمان با آغاز دولت سیزدهم و مناقشه روسیه و اوکراین نیز در افزایش درآمدهای نفتی تأثیرگذار بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات