صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۳۹۵۷۴

رای پرونده متروپل صادر شد

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری  در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده متروپل گفت: از روز وقوع تا امروز ،۳ ماه و ۸ روز  می‌گذرد و قول داده بودیم روند رسیدگی با سرعت انجام شود. پرونده مورد بحث که ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان و نماینده سازمان نظام مهندسی بر وقوع قتل شبه عمدی ۴۳ نفر اعم از ۳۶ مرد و ۷ زن بود. متعاقب این قضیه، بررسی‌ها صورت گرفت و با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شد و رأی پرونده صادر شده است.  به میزان تقصیر هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و دیه مصدومان این حادثه محکوم شدند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: هر کدام به سه سال حبس تعزیری درجه ۵ با احتساب ایام بازداشت و به انتشار محکومیت، دو سال انفصال از خدمات دولتی هر یک از متهمان دولتی، دو سال منع اشتغال و لغو پروانه اشتغال، محرومیت از عضویت در نظام مهندسی محکوم شدند.
وی افزود: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال این فرد که پیشتر توقیف شده، تادیه می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته شده مهدی جهانگیری دوران محکومیتش را خارج از زندان سپری می کند؟ آیا این موضوع صحت دارد؟  گفت: مهدی جهانگیری  تاکنون رد مال و جزای نقدی در نظر گرفته شده در دادنامه‌اش را انجام داده است.  او  کمتر از ۸۰ روز حبس دارد و می‌تواند از مرخصی استفاده کند و مطابق مقررات به وی مرخصی اعطا شده است. گفتنی است او در اتهام پولشویی تبرئه شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات