صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۷۰

هشدار ماکرون به فرانسوی‌ها؛ صرفه جویی نکنید برق سهمیه بندی می‌شود

رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران از شهروندان فرانسوی خواست تا با کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در این کشور در هفته‌ها و ماه‌های آتی، خطر سهمیه بندی‌ها در فصل در زمستان رفع شود.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری هشدار داد که در صورت ناکافی بودن تلاش‌های داوطلبانه ، ممکن است در ماه‌های آینده سهمیه ‌بندی اجباری انرژی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت که طرح‌های سهمیه‌بندی انرژی در حال آماده‌سازی است و به‌عنوان آخرین راه‌حل خواهد بود. رئیس جمهور فرانسه از مشاغل و خانوارهای فرانسوی خواست در مصرف انرژی از جمله خاموش کردن سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع صرفه جویی کنند.

 ماکرون افزود، از آنجایی که بیش از نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور به دلایل فنی تعطیل شده‌اند،  فرانسه به همبستگی اروپا در موضوع برق نیاز دارد.

چندی قبل نیز نخست وزیر فرانسه به شهروندان این کشور در زمینه احتمال قطعی برق در ماه‌های پیش رو هشدار داد. «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هشدار داد که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این  قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده  و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این وضعیت تاحدی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین وهمچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ نیروگاه هسته‌ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری  است. فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود  به انرژی هسته‌ای و حدود هفت درصد نیز  به گاز متکی است.

 

واردات گاز از روسیه حدود ۱۷ درصد از گاز مصرفی فرانسه را تشکیل می‌دهد که نسبت به برخی همسایگان این کشور کمتر است. تحلیلگران معتقدند که روسیه می‌تواند صادرات گاز طبیعی خود به اروپا را برای بیش از یک سال، بدون آسیب رسیدن به اقتصاد این کشور، به طور کامل متوقف کند.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم -۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط کرده و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات