صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۳۹۷۰۱

هشدار روسیه به اتحادیه اروپا درباره کمک‌ نظامی به اوکراین

در حالی که حمایت‌های غرب از کی‌یف و فشارهای آنها علیه مسکو ادامه دارد، روسیه درباره مواضع اتحادیه اروپا و تبعات آن ضد امنیت کل قاره هشدار داده است.
منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند، وزارت خارجه روسیه که پیش از این بارها از همراهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مواضع ضد روسی آمریکا در قبال بحران اوکراین انتقاد کرده بود، روز سه شنبه (امروز) بار دیگر در این باره اظهارنظر کرد.
به گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه روسیه هشدار داد که اروپا درباره نتایج کمک نظامی به کی‌یف فکر نمی‌کند و در حال تلاش برای طولانی کردن این منازعه است.
این وزارتخانه خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد، به دلیل اقدامات اتحادیه اروپا در اوکراین، امنیت کل قاره اروپا در  خطر قرار گرفته است.
هشدار جدید مسکو به اتحادیه اروپا درباره تبعات کمک‌های نظامی به اوکراین در شرایطی انجام شده اخیرا مقام‌های ارشد اروپایی از قبیل «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان بر لزوم تداوم کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به اوکراین صحبت کرده‌اند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران اوکراین، همراستا با مواضع ضد روسی آمریکا عمل کرده و ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، به کمک‌های نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی همه جانبه از اوکراین روی آورده است.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند 1400) به ارتش این کشور دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتستک» و «لوهانسک» در منطقه دونباس از اوکراین انجام شد.
رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در اظهاراتی گفته بود: تراژدی کنونی نتیجه اقدامات رژیم نئونازی و ملی‌گراست که قدرت را در اوکراین در دست گرفت و خصومت‌ها را در دونباس آغاز کرد.
ولادیمیر پوتین با بیان اینکه همه تلاش‌های روسیه برای حل مسالمت‌آمیز مشکل با شکست مواجه شد، افزود: وظیفه روسیه است که به مردم دونباس کمک کند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات