صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۹۷۰۳

بومی‌سازی 695 هزار قطعه تحریمی نیروگاه‌ها/ آغاز اجرای تعمیر نیروگاه‌ها برای سال 1402

 ضمن اشاره به جزئیات برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاهی اظهار اشت: برای نخستین بار طی 8 سال گذشته برنامه تعمیرات نیروگاهی پیش از ورود به بازه فصل گرم به انتها رسید و دست صنعت برق را در تامین پایدار برق بیشتر از گذشته باز بود.
 معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در تشریح نتایج تکمیل تعمیرات نیروگاهی گفت: نتیجه تکمیل تعمیرات نیروگاهی، رسیدن شاخص آمادگی واحدهای تولید برق حرارتی به نرخ 98 درصد بود که یک رکورد جهانی به حساب می‌آید.
وی افزود: استاندارد جهانی شاخص آمادگی واحدهای حرارتی در بازه زمانی فصل گرم حدود 95 درصد است و ما در سال جاری به اعدادی بالاتر از استاندارد جهانی دست پیدا کردیم.
اسکندری در تشریح آمار برنامه تعمیرات نیروگاهی سال جاری گفت: در برنامه تعمیرات گذشته، 695 هزار و 336 قطعه تحریمی برای تکمیل فرآیند تعمیرات از جمله، پره‌های توربین‌های گازی، روتور توربین بخار، سیستم کنترل توربین گازی، تجهیزات ابزار دقیق و سایر تجهیزات بومی سازی شده است.

*شروع برنامه عملیاتی تعمیرات نیروگاهی
این مقام مسئول با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای تکرار تجربه تکمیل تعمیرات نیروگاهی در سال جاری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد، 107 هزار 22 مگاوات تعمیرات نیروگاهی در قالب 735 بخش تا قبل از اوج بار سال 1401 در دستور کار قرار گیرد.
اسکندری گفت: مقدمات برنامه تعمیرات برای گذر پایدار از اوج بار سال 1402 آغاز شده و عملیات اجرایی آن با دستور مدیریت شبکه برق از هفته آتی آغاز خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات